Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین خانی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نوسازی هر خانه فرسوده روستایی، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضی ارائه می شود.
وی بیان کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان بعنوان عاملی بازدارنده در پیشرفت انعقاد قرارداد های جدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: از متقاضیان می خواهیم نسبت به دریافت این وام و شروع کار اقدام کنند و در صورت افزایش سقف تسهیلات مازاد آن به آنها پرداخت خواهد شد.
خانی تصریح کرد: برغم صورتجلسه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و ابلاغ بانک مرکزی و نامه استاندار اصفهان مبنی بر افزایش سقف تسهیلات، تاکنون بدلیل ارسال نکردن تضمین نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، افزایش سقف تسهیلات محقق نشده و به همین دلیل ساخت و ساز در روستاها بشدت کاهش یافته است.
وی بیان کرد: مسکن روستایی در قیاس با مسکن شهری بدلیل ماهیت آن، از جمله نیروی کار ارزان، زمین ارزان، سرعت جذب اعتبارات مصوب و ساخت مسکن می تواند بعنوان محرک توسعه اقتصادی زود بازده ایفای نقش کند.
وی گفت:  ۶۶ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی در این استان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است؛ طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شده و تاکنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات این طرح شدند.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان با تجربه ترین نهاد در امر ساخت و ساز روستایی و بازسازی حوادث، از سال ۱۳۸۴ با ارائه برنامه ای مدون، احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی از اهداف کلی این طرح است، ادامه داد: استحکام، زیبایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از مهمترین اهداف کیفی این طرح محسوب می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: سهم این استان از این طرح در سال های ۸۴ تا کنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد بوده است.  

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن افزایش سقف تسهیلات مسکونی روستایی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098153 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال