Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@07:21:27 GMT

عراق مفاد شکایت از ترکیه را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۳۶۶۱

وزارت امور خارجه عراق امروز یکشنبه مفاد شکایت بغداد از آنکارا را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با رسانه‌های عراقی خبر داد شکایت تقدیمی دولت عراق به شورای امنیت در برگیرنده 22 هزار 700 مورد نقض تمامیت ارضی عراق توسط ترکیه و نام قربانیان حمله اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصحاف با توسعه طلبانه توصیف کردن اهداف ترکیه در عراق تاکید کرد: نامه ارسلی عراق به شورای امنیت در برگیرنده موضوعات مختلفی از جمله شمار نقض‌های حاکمیت عراق از سال 2018 به بعد بود که در این نامه بیش از 22 هزار 740 نقض به ثبت رسیده است، در حالی که دولت عراق 296  مورد شکایت نسبت به این نقض ها تسلیم طرف ترکیه‌ای کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از الصحاف افزود: در این نامه عراق خطرات و تهدیدی‌‌هایی که این تجاوزات برای عراق در پی داشته و دامنه آن تا شهرهای پرجمعیت هم کشیده شده است را بر شمرده و تاکید دارد اقدامات آنکارا حتی تلاش‌های مبارزه با تروریسم بغداد را هم تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق نشست روز سه شنبه شورای امنیت نقطه عطفی در تبیین این تجاوزات خواهد بود و گزارش‌های کارشناسی و تخصصی تهیه شده توسط نهادهای امنیتی در این جلسه به سمع اعضای شورای امنیت خواهد رسید.

او تاکید کرد خواسته ما در این نامه آن است که طرف ترکیه‌ای از دولت و ملت عراق بابت زیان‌‌هایی که به زیرساخت هایش وارد کرده عذر خواهی کند.

این مقام وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد، انتظار بغداد از شورای امنیت هم آن است که این شورا بیانیه‌ای در محکومیت تجاوز ترکیه به تمامیت ارضی عراق صادر کند.

*

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای امنیت خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است