Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@04:57:20 GMT

حقیقت‌پور: زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۳۶۸۵

حقیقت‌پور: زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر

گروه سیاسی فردا: مذاکرات برجامی آینده نامعلومی پیدا کرده است و برخی کارشناسان و صاحب نظران سیاسی علی باقری را مقصر این وضعیت می دانند. آنها معتقدند علی باقری با الگوگیری از مدل مذاکراتی سعید جلیلی از عمد روند گفتگوها را به شکل «مذاکره برای مذاکره» درآورد تا احیای برجام شکست بخورد. در مقابل این دیدگاه، گروه دیگری از کارشناسان هستند که از علی باقری دفاع می کنند و می گویند «او با علی باقری 10 سال پیش فرق می کند و مذاکرات را براساس اختیاراتی که به او دادند جلو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد علی باقری در جریان مذاکرات برجامی گفت: تیم مذاکره کننده ایران فاقد یک سخنگوی رسمی است، از این رو می طلبد یک فرد آگاه به مسائل سیاسی، امنیتی و رسانه ای مسئولیت سخنگویی هیأت مذاکره کننده ایران را برعهده بگیرد تا در مقاطع لازم درباره موضوعات مطروحه اطلاع رسانی انجام دهد.

وی درباره انتظار گزارش‌دهی تیم مذاکره‌کننده به مردم و مجلس، افزود: تیم مذاکره کننده زیر نظر شورای عالی امنیت ملی عمل می کند. در زمان مجلس نهم نیز که مذاکرات برجامی در جریان بود، آقایان مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی به مجلس می آمدند و در سطحی به نمایندگان گزارش می دادند ولی از مجلس راهبرد و توصیه قبول نمی کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره به نتیجه نرسیدن گفتگوهای احیای برجام و بالارفتن حجم انتقادها به علی باقری، اظهار کرد: آقای باقری سال 95 با آقای باقری 1404 فرق دارد. آقای باقری سال 1395 در فضا بود و حرف های فضایی می زد اما آقای باقری 1401 پاهایش روی زمین است یعنی الان می داند چه باید بگوید و چه نباید بگوید.

وی افزود: آقای باقری الان می داند که اگر حرفی بزند باید در مذاکرات آن را عملی کند بنابراین نمی تواند شعار بی پایه بدهد و بعد هم از کنارش بگذرد بلکه باید رو به روی طرف مقابل بنشیند و محاجه کند تا حرف خود را به کرسی بنشاند.

حقیقت پور تأکید کرد: پول ها و سرمایه های زیادی امروز در کشور دپو شده تا تکلیف برجام مشخص شود بنابراین باید زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر. امروز خیلی از سرمایه گذارها، تولیدکننده ها  و تجار منتظر مشخص شدن این مسئله هستند بنابراین معتقدم نباید مملکت را معطل کرد، این معطل ماندن قدرت تصمیم گیری را از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران پول رسانه سرمایه شورای عالی امنیت ملی مذاکره کننده آقای باقری علی باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ایندپندنت؛ توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر مذاکرات ادعایی خود با نمایندگان مکس فرستاپن اظهارنظر کرد.

توتو وولف گفت: نه، این یکی از شایعات است. مردم درباره اتفاق‌هایی که در پشت صحنه با رانندگان می‌گذرد، داستان می‌سازند، اما این چیزها باید پشت درهای بسته بماند. هر چیزی که علنی شده، در واقع نادرست است.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

پیش از این پورتال F1-Insider اطلاعاتی در مورد مذاکرات مکس فرستاپن راننده ردبول و تیم مرسدس منتشر کرده بود. علاوه بر این، گزارش شده است که پدر فرستاپن و مدیر برنامه‌اش  و از سوی تیم آلمانی توتو وولف و جیمز رتکلیف در این جلسه حضور داشتند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید