Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم نصیریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سطح کشور سابقه ۴۰ ساله آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را شاهد هستیم و در استان اردبیل نیز از سال ۷۵ این آموزشکده‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: از جمع ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور، سهم استان اردبیل سه دانشکده است که دانشکده فنی و حرفه‌ای خلخال از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و ۲ دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران و دختران در اردبیل نیز در سال‌های اخیر فعالیت خود را گسترش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: با تصویب مجلس این آموزشکده و دانشکده به دانشگاه فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت علوم ارتقای درجه یافته و از سال ۹۰ سعی بر این بوده تا با حمایت همه‌جانبه این دانشگاه‌ها فعالیت خود را به صورت منسجم با هدف ارتقا مهارت نیروی انسانی انجام دهند.

نصیریان ظرفیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان را در پذیرش دانشجو ۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند که این تعداد حتی کمتر از نصف ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۸ کارگاه مجهز در این دانشگاه برای تحصیل مهارتی دانشجویان مهیا شده و ۷۰ درصد دروس ارائه شده عملی و تنها ۳۰ درصد به صورت تئوری است.

نصیریان اضافه کرد: دانش‌آموختگان این دانشگاه که عمدتاً در کوتاه‌ترین زمان وارد بازار کار می‌شوند، حین تحصیل مشغول به کار بوده و در رشته‌های مرتبط فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلفی از این دانشگاه معرفی نشده و همچنان بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان از فعالیت این دانشگاه فنی و مهارتی بی‌خبر هستند، بیان کرد: امیدواریم با همکاری رسانه‌ها، این دانشگاه که در اردبیل برای پسران در ابتدای جاده خلخال، جنب هواشناسی و برای دختران جنب دامپزشکی فعالیت می‌کند، بیش از گذشته معرفی شود.

نصیریان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در خلخال نیز در ابتدای جاده کوثر فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را شاهد هستیم که در رشته‌های مختلف نظیر برق، کامپیوتر، تأسیسات مکانیکی، حسابداری، گرافیک، طراحی و دوخت، معماری، عمران، نرم‌افزار و رشته ساخت و ساز جذب دانشجو را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با جذب دانشجو از بین دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل هنرستان‌ها و یا جذب آزاد دانشجو بتوانیم در رشته‌های مختلف زمینه تحصیل را برای دانشجویان مهیا کنیم.

نصیریان گفت: در برخی از رشته‌ها نظیر ساخت و تولید به رغم مهیا بودن امکانات و شرایط پذیرش مناسب ۱۰ تا ۱۲ دانشجو را توانستیم جذب کنیم در حالی که بازار کار برای این رشته و سایر رشته‌های مهارتی و فنی مهیا شده است.

وی به رغبت و انگیزه دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با ترغیب و تشویق خانواده‌ها، بخش عظیمی از دانش‌آموزان با انتخاب رشته‌های مهارتی بتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند.

نصیریان خاطرنشان کرد: در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو از طریق کنکور برای هنرجویان هنرستان‌ها انجام می‌شود که اواخر مردادماه آزمون فنی و حرفه‌ای را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در کنکور نیز می‌توانند در گروه‌های مختلف در رشته‌های فنی و حرفه‌ای را انتخاب کرده و بعد از پذیرش در این دانشگاه، به صورت رایگان تحصیل کرده و حتی تا مقطع دکترا نیز تحصیلات خود را در رشته‌های مهارتی ادامه دهند.

کد خبر 5546283

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای اردبیل پذیرش دانشجو خلخال وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان بازار کار جوانان نوجوانان دانشگاه ها گرافیک معماری هنرستان بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج اردبیل عکس استانها استهبان دانشگاه فنی و حرفه ای استان فنی و حرفه ای فعالیت خود استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است