Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم پورنصیری شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه مهمترین شاخصه توزیع اعتبارات سفر رئیس جمهور تعداد کارگاه‌های آموزشی هر استان است، گفت: ۵۰ کارگاه آموزش فنی حرفه‌ای در گیلان داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها پیش بینی شده است و شامل ۵ درصد از اعتبارات این بخش در کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اولویت‌های هزینه بودجه برای بخش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: برای تکمیل آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شهرستان شفت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قرار است طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان به آموزشگاه‌های آزاد استان نیز پرداخت می‌شود، تصریح کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان گیلان اختصاص می‌یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ۸ رشته اولویت دار در بخش فنی و حرفه‌ای مشخص شده که قرار است کارگاه‌های ما با طرح تطبیقی قرار داده شود، افزود: تاکنون ۴۵ درصد از این طرح اجرایی و برنامه ریزی برای اجرای کامل آن نیز در دستور کار است.

پورنصیری با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در گیلان وجود دارند که بر اساس رونق کسب و کار و توان مالی مالکان آن ایجاد شده است، ادامه داد: این آموزشگاه‌ها حدود ۳۰۰ حرفه را در استان آموزش می‌دهند و از آن جایی که هزینه تجهیز کارگاه‌های سنگین بالا است این آموزشگاه‌ها به سمت آموزش رشته‌های سبک می‌روند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ رشته آموزشی در بخش دولتی تدریس می‌شود، عنوان کرد: فضاهای آزادی داریم که آن را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهیم و این افراد به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند تا کسب و کار متناسب با مهارت خود را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از فعالیت‌های آموزشی به صنایع اصناف و بنگاه‌های زودبازده اختصاص یافته است، ادامه داد: برای حدود ۲۰ شرکت و کارخانه شلوار کارگاهی صادر کردیم و سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش اصناف آموزش‌های مهارتی را کسب کردند.

پورنصیری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت حضوری، مجازی و تلفیقی ارائه می‌شود، بیان کرد: محتوای الکترونیکی آماده شده و جشنواره‌های را نیز برگزار کردیم و تلاش داریم که محتوای الکترونیکی این بخش در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد اما برای ارتقا کیفیت آموزش حضوری را در اولویت قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان سال گذشته در بخش مسابقات ملی مهارت ۱۴ برگزیده و مدال آور در رشته‌های مختلف از جمله طراحی فضای سبز، صنایع چوب و طراحی لباس داشته است، گفت: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت تا ۱۵ مرداد ماه از طریق سایت اداره کل فنی و حرفه‌ای و یا مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها ثبت نام کنند.

کد خبر 5546423

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتبارات بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج اردبیل عکس استانها استهبان میلیارد تومان فنی و حرفه ای آموزشگاه ها آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد