Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای تقویت روابط تجاری و توسعه متقابل همکاری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد و اتاق بازرگانی العماره عراق تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند که هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد یک چارچوب عملی برای توسعه روابط تجاری مناسب بین دو طرف و تعیین رویه‌های همکاری است که می‌تواند اجرای اهداف اقتصادی متقابل از جمله تجارب تجاری را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرفین متعهد شدند فعالان اقتصادی خود را به همکاری تجاری در چارچوب صلاحیت‌های طرفین و مطابق با قوانین ملی هریک از کشورها بر اساس اصول برابری و منافع متقابل ترغیب کنند.

احمدی با اشاره به اینکه برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری نسبت به تبادل هیئت‌های تجاری، بازاریابی در دو کشور اقدام شده افزود: همکاری در ایجاد و توسعه شبکه تجاری و استفاده از فرصت‌های تجاری برای اعضای طرفین، توسعه توریسم‌درمانی، فراهم نمودن شرایطی برای تسهیل و راهنمایی سرمایه‌گذاری در دو کشور و برقراری ارتباط تجاری بین اعضای دو طرف به منظور ایجاد روابط تجاری و یافتن شرکا و همچنین انجام پروژه‌های مشترک از اهداف این برنامه بوده است.

وی بیان کرد: طرفین موافقت نمودند ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از تجار توانمند و خوشنام دو استان و تبادل دانش و تخصص، در برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌، سمینار، کنفرانس‌ها و ... در هر دو کشور کمک همکاری و نسبت به تبادل نشریات و جراید اقتصادی اقدام نمایند.

احمدی اظهار داشت: طرفین توافق کردند که تلاش لازم برای رفع موانع و مشکلات تجاری (مانند تعرفه صادرات و عوارض گمرکی، حمل بار و دریافت وجه و تامین مالی صادرات) و همچنین یافتن راه‌حل مناسبی برای این منظور به کار ببندند و هر چه بیشتر روابط تجاری خود را گسترش دهند.

وی گفت: طرفین متعهد شدند که از حل و فصل اختلافات و شکایاتی که ممکن است در نتیجه معاملات تجاری بین دو طرف به وجود می‌آید به کمک داوری و میانجی‌گری حمایت و در همین راستا تجار خود را به استفاده از بند داوری و میانجی‌گری در قراردادهای خود ترغیب کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت احمدی رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است