Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوریا تایمز نوشت: بر اساس گزارش اخیر بانک صادرات و واردات کره، صادرات تسلیحات این کشور در سال گذشته به رکورد بیش از ۷ میلیارد دلار رسید. صادرات کره جنولی در دوره ۲۰۱۷-۲۰۲۱، ۱۷۷ درصد بیشتر از دوره ۲۰۱۲-۲۰۱۶ بود. صادرات کره جنوبی با فاصله زیاد، بالاترین رشد را در بین ۲۰ صادرکننده برتر و پس از آن استرالیا (۹۸ درصد) و فرانسه (۵۹ درصد) به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم کره جنوبی از صادرات جهانی تسلیحات تقریباً سه برابر شده و از یک درصد به ۲/۸ درصد رسیده است. این کشور در حال حاضر هشتمین صادرکننده بزرگ تسلیحات جهان و دومین صادرکننده تسلیحات در آسیا (پس از چین) است. جایگاه کره جنوبی به سرعت از جایگاه سی و یکم در فهرست اعلام شده در پایگاه داده انتقال تسلیحات اس آی پی آر آی SIPRI در سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است.

صادرات شناور‌های نیروی دریایی ۱۶۶۰ درصد در دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در مقایسه با دوره ۲۰۱۲-۲۰۱۶ رشد داشته است. تخمین زده می‌شود صادرات تسلیحات کره جنوبی همچنان به رشد خود ادامه دهد. انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

فیلیپین و اندونزی بزرگترین خریداران تسلیحات کره جنوبی هستند که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد از فروش آن را به خود اختصاص داده اند. هرچند قاره آسیا به عنوان یک بازار مهم باقی خواهد ماند، کره جنوبی با سخت افزار‌های نظامی جدید خود در حال گسترش حضور جهانی خود است.

کره جنوبی در ژانویه قراردادی را با امارات عربی متحده برای صادرات موشک‌های ضد هواییِ میانبرد چئونگانگ-۲، تولید «آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی» امضا کرد که بزرگترین قرارداد صادرات تسلیحات کره جنوبی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره جنوبی شبه جزیره کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش افزود: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی اظهار داشت: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالا‌های ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکو‌های سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی