Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:33:34 GMT

فرش دستباف، شناسنامه هنری کشور است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۰۷۶

فرش دستباف، شناسنامه هنری کشور است

ابوالفتح ابراهیمی در جلسه هم اندیشی فعالان حوزه هنر فرش دستباف گفت:فرش دستباف، این هنر صنعت در سال‌های اخیر دچار مشکلات عدیده‌ای شده که امید است با مشارکت اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی با صدای واحد در مطالبه‌گری و تصمیم‌سازی در راستای حل و رفع مشکلات این حوزه اقدام موثر انجام شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان نیز در این جلسه به مشکل بازگشت ارز صادراتی اشاره کرد و خواستار حذف پیمان سپاری ارزی صادرات فرش و حمایت جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد هریسچیان، افزود: مساعدت رایزنان بازرگانی در بازارشناسی، مساعدت دولت در هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات بین المللی و وضع مشوق‌های صادراتی از دیگر مطالبات فعالان این حوزه است.

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تحول‌گرایی در حوزه فرش دستباف گفت: با پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همراهی و مشارکت تشکل‌های تخصصی این حوزه، دبیرخانه فرش دستباف با محوریت اتاق بازرگانی تبریز ایجاد خواهد شد تا موازی‌کاری‌ها و حرکت‌های جزیره‌ای فعالان و تصمیم‌سازان این حوزه به صدای واحد و مطالبه‌گری موثر تبدیل شود.

فرشکاران، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان نیز در این جلسه، مهمترین عامل حفظ و ارتقای هنر فرش دستباف را انسجام صنوف فعال در فرش دستباف اعم از بافندگان، طراحان، فروشندگان مصالح و تجار اعلام کرد.

 در این جلسه، نمایندگان جامعه قالی استان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در راستای حفظ و ارتقای هنر قالی دستباف ارایه کردند.

کاهش تعرفه‌های واردات مواد اولیه فرش دستباف، لزوم حمایت دولت از قالی دستباف در برابر قالی‌های ربات‌باف به عنوان تهدید این هنر، لزوم استفاده از فناوری‌های جدید منجمله توکن‌های ان. اف. تی (NFT) و فضای متاورس در راستای شفافیت و کاهش تقلب در بازار خرید و فروش دستباف ایرانی، ایجاد کارگوی هوایی در استان و بستر‌های اجرایی برای صادرات فرش از فرودگاه تبریز و لزوم تطبیق با سلائق بازار‌های هدف در کنار حفظ اصالت فرش از جمله مطالبات فعالان حوزه فرش دستباف استان از مسوولان بود.

بازارشناسی، بازارسازی و شناخت رقبا در بازار‌های هدف، ایجاد المان‌های شهری و نام‌گذاری یکی از معابر یا میادین به نام قالی در شهر‌های استان، بهره‌مندی از رویداد جام جهانی فوتبال در راستای معرفی و فروش قالی استان، لزوم توجه به انبوه‌بافی و تشکیل مجتمع‌های تولید قالی، تامین منابع کمک دولتی بیمه تامین اجتماعی و توسعه شمول آن به بیش از ۵ نفر در کارگاه‌ها، عدم درخواست مابه‌التفاوت ارزی در شرایط معافیت پیمان‌سپاری صادرات قالی در سال‌های گذشته، لزوم اصلاح ساختار مرکز ملی فرش ایران و واگذاری مدیریت آن به متخصصین جامعه فرش دستباف از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف میراث فرهنگی فرش تبریز فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نمایش سپیده روایتگر داستان پرستاری است که در زمان شیوع بیماری کرونا و دیگر مشکلات مستاصل و درمانده شده که با کتابی در خصوص امام زمان (عج) آشنا می شود که سبب تغییر احوال و شخصیت او می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری