Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و هنوز هم شاهدیم حامیان دولت از «بانیان وضع موجود» می‌گویند و دولت قبلی‌ها نیز درصدد اثبات عملکرد خود هستند. شاهدش همین اظهارات اخیر حسن روحانی. دعواهای حامیان و مخالفان دولت رئیسی و روحانی این طور به نظر می‌رسد به این زودی‌ها تمام نمی‌شود. از همین رو است علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران فکر می‌کند اکنون و در یک سالگی دولت رئیسی وقت خوبی برای برگزاری مناظره بین مسئولان دولت فعلی ودولت قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد قابل تاملی که اگر از سوی مسئولان و رسانه ملی مورد توجه قرار بگیرد، شاید بتواند دفتر دعواها و حواشی پیرامون اینکه وضعیت فعلی تقصیر کیست را ببندد و اجازه دهد که آقایان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند.

نمازی به ارزیابی عملکرد دولت رئیسی در تقریبا یک سال که از عمر آن می‌گذرد، پرداخته و با یادآوری برخی وعده‌های انتخاباتی گفت: «نه تنها نقدینگی به سمت تولید و یا عمران و آبادانی کشور نرفت، بلکه اخیرا اعلام شد به بیش از ۵٠٠٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.»

وی افزود: «کاهش ارزش پول ملی ادامه دارد، روند گران شدن قیمت کالاها از جمله دارو، خودرو، طلا، خانه و… ادامه‌دار است، تورم نیز نه تنها تک‌رقمی نشد بلکه رشد کم‌نظیر نقطه‌به‌نقطه هم داشت.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «نرخ تولید ناخالص ملی در سایه عبور از وضعیت کرونا کمی رشد داشت اما امیدوارکننده نبود. ضمن اینکه رشد سرمایه‌گذاری داخلی و مخصوصا خارجی حاصل نشد. رقم ضریب جینی و نرخ فلاکت نیز نشان از افزایش فاصله فقیر و غنی دارد.»

بیشتر بخوانید: مرعشی : روند مخرب فعلی متوقف نشود، وضعیت اسفناکی در انتظار ایران است / باید جمع شویم از رهبری بخواهیم ورود کنند توصیه عباس عبدی به رئیسی: معلوم است "بانیان وضع موجود" چه کسانی اند؛اگر قضیه را هم نزنید بهتر است/ از همه چیز کشور خبر داشتید؛نگویید نمیدانستم محسن هاشمی : به بهانه مخالفت با بانیان وضع موجود، با تیشه به ریشه نظام می زنید

نمازی تاکید کرد: « شعار احداث سالی یک میلیون مسکن نه تنها در حد کم عملی نشد، بلکه دیدیم قیمت زمین و ساختمان چنان بالا رفت که برای اکثریت قشر متوسط و پایین‌تر صاحب‌خانه شدن در تهران و مراکز استان‌ها به یک آرزو تبدیل شده و اقشار آسیب‌پذیر از اجاره خانه حداقلی نیز ناتوان شده‌اند. همین بلا بر سر اشتغال هم آمده و نشانی از یک‌دهم شعار ایجاد یک میلیون شغل در میان نیست.»

وی همچنین گفت: «از طرف دیگر شاهدیم که کسری بودجه در شکل حل شده، اما نه از طریق افزایش درآمد. اوضاع بورس هم بسامان نشد.»

به گفته او، «تبلیغ اصلاح اقتصادی تحت عنوان واقعی کردن ارزش قیمت ارز ترجیحی به شدت صورت گرفت اما اولا شامل چند مورد از اقلام کالاهای یارنه‌ای بود و افزایش قیمت این چند قلم هم برخلاف انتظار و بسیار بیشتر از مبلغ کمک‌هزینه شده بود. ضمن اینکه هنوز تعداد قابل توجهی افراد مستحق دریافت یارانه و کمک‌هزینه وجود دارند که به آنها پرداخت نمی‌شود.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به عملکرد دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: «اکنون نشانه‌ها حکایت از آن دارد که برجام به نتیجه نخواهد رسید و با اعلام موضع رییس آژانس هسته‌ای، دو گزینه فعال شدن ماشه و حمله به ایران در پیش‌رو است.»

نمازی همچنین از عملکرد رئیسی در زمینه مقابله با فساد انتقاد کرد و گفت: «اختلاس هم در دولت آقای رییسی کم نشد و اعتراض‌های روزانه در کشور نشان از نارضایتی مردم دارد.»

۲۱۲۱۸

کد خبر 1654734

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم حسن روحانی دولت رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

ابراهیم رئیسی در پیامی پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است.

کد خبر 6091278

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رئیسی: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان ایران است
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد