Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت قزوین گفت: همچنین هیئت‌های مذهبی ما باید در بحث تولید محتوای انقلابی، حسینی و عاشورایی فعال شوند و باید به سمت شعارها و مضامین جدید در هیئات برویم تا مردم احساس نکنند که هیئت‌ها حرفی برای گفتن ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری شامگاه یکشنبه در همایش مدیران و ستایشگران هیئات مذهبی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقش بزرگ هیئات مذهبی در جهاد تبیین بهترین زمان برای این کار دهه نخست ماه محرم است و هیئت‌ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را واجب فوری و قطعی دانسته‌اند، گفت: هیئت‌های مذهبی می‌توانند با نقش‌آفرینی اثرگذار خود به مطالبات رهبر معظم انقلاب در این حوزه عینیت ببخشند و از این طریق در مسیر یاری امام زمان(عج) گام بردارند و در واقع وارد وادی نصرت به مهدی موعود(عج) شوند.

خضری با اشاره به برخی آسیب‌های موجود در فعالیت هیئت‌های مذهبی اضافه کرد: بسیاری از هیئات مذهبی ما با وجود اینکه به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند، اما در حوزه جهاد تبیین سکوت می‌کنند که با توجه به دستور مقام معظم رهبری باید دست از سکوت برداشته و با تمام توان وارد حمایت از جریان انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن شوند.

وی ادامه داد: بعضی از هیئت‌های ما هم با وجود پیروی از مرام و مشی ائمه اطهار(ع) به اندازه‌ای که باید فعالیت نمی‌کنند که باید مدیران این هیئات به نقش و جایگاه در این شرایط خود پی برده و هیئت‌های خود را دوباره فعال کنند.

لزوم احیای برخی آیین‌های محرمی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه برخی آیین‌های محرمی باید احیا و برخی پررنگ‌تر شوند، گفت: رجزخوانی و همخوانی در هیئت از جمله این آیین‌ها هستند که باید دوباره در هیئت‌های مذهبی ما ترویج شوند تا هیئات ما به تراز حسینی خود برسند.

خضری افزود: همچنین هیئت‌های ما باید در بحث تولید محتوای انقلابی، حسینی و عاشورایی فعال شوند و باید به سمت شعارها و مضامین جدید در هیئات برویم تا مردم احساس نکنند که هیئت‌ها حرفی برای گفتن ندارند. در ضمن تبلیغات هیئت‌ها باید پیام قوی داشته باشد و روی شعارهایی که انتخاب می‌کنیم، باید حساس و دقیق باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای خردسالان، نونهالان و نوجوانان دهه نودی ادامه داد: در این حوزه باید به سمت اجرای برنامه‌های عزاداری اثرگذار در مهدهای کودک حسینیه‌ها برویم و نباید بگذاریم که کودکان ما فکر کنند در هیئات نقش حاشیه‌ای دارند. بلکه باید نقش اصلی را به کودکان بدهیم و از همین سنین آنها را با فرهنگ حسینی مأنوس کنیم.

امیدآفرینی شعار محوری ستاد برگزاری محرم شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این همایش با بیان اینکه شعار محوری ستاد برگزاری محرم امیدآفرینی است، گفت: با توجه به هجمه رسانه‌ای دشمن برای اشاعه یأس و ناامیدی از طریق فضای مجازی ستاد برگزاری و هماهنگی محرم مصمم است که با به میدان آوردن هیئات مذهبی این نقشه شوم دشمن را بی‌اثر کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسف پورآرین امیدآفرینی را اساسی‌ترین بخش جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: علت اینکه امام خامنه‌ای جهاد تبیین را یک واجب فوری مطرح کرده‌اند، این است که دشمن با صحنه‌آرایی رسانه‌ای به دنبال این است که به‌ اصطلاح جای جلاد و شهید را عوض کند و متأسفانه در حوزه بیان دستاوردها و واقعیت‌های انقلاب به اندازه کافی کار نکردیم.

هیئت‌های مذهبی برای جهاد تبیین برنامه داشته باشندهیئت‌های مذهبی به جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشندامام جمعه قزوین: هیئت‌های مذهبی در مبارزه با فساد ورود جدی‌تری داشته باشند

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی امروز در حال شکل دادن به دولت اسلامی و جامعه‌پردازی دینی است، گفت: بنابراین دشمنان مستکبر ما تمام تلاش خود را می‌کنند تا انقلاب اسلامی در این 2 گام مهم خود شکست بخورد و مردم دوباره به سمت دولت‌هایی گرایش پیدا کنند که برای غربی‌ها مطلوب‌تر است.

پورآرین با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تعالی خانواده ادامه داد: به همین خاطر یکی از گفتمان‌های فرعی ما در برنامه‌های ماه محرم امسال تبیین ضرورت‌های فرزندآوری و رواج این نگاه بین خانواده‌هاست که باید به نسل آینده و فرزندان خود امیدوار باشند و در جهت بالندگی آنها حرکت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ماه محرم عاشورا هیئت استانداری قزوین ماه محرم عاشورا هیئت هیئت های مذهبی هیئات مذهبی استان قزوین جهاد تبیین هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند