Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@08:30:35 GMT

کاهش نسبی دما طی دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۲۸۰

کاهش نسبی دما طی دو هفته آینده

احد وظیفه درباره وضعیت دمای کشور اظهار کرد: به طور معمول گرم‌ترین دوره تابستان نیمه اول تیر تا اواسط مرداد ماه است. طی دو هفته آتی دمای غالب نقاط کشور به‌خصوص سواحل شمال در حد نرمال با گرایش به کمتر از نرمال است. به طور کلی تابستان دمای کشور بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس به‌ویژه در نیمه غربی کشور بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره بیشینه دمای تهران تا پایان تابستان گفت: به‌طور دقیق نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر کرد ولی تهران ممکن است دوباره دمای ۴۱ درجه را تجربه کند. برای روزهای آینده نیز انتظار داریم که همچنان هوای گرم تابستانی بالاتر از حد نرمال همچنان تداوم داشته باشد و انتظار کاهش زیاد دما را نداریم.

وظیفه ادامه داد: تهران طی ۱۰ روز آینده به‌ویژه طی این هفته در روز دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴مردادماه) کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه( ۵ و ۶ مردادماه) افزایش دما خواهد داشت. باوجود این نواسانات دمایی، احتمال رسیدن به دمای بالاتر از ۴۱ ناچیز است و به احتمال زیاد دما پایین‌تر از ۴۱ درجه سلسیوس می‌شود که ناشی از گذر موج و ابرناک شدن هوا است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی تاکید کرد: به‌طور کلی دمای هوا در تابستان به‌ویژه در نیمه غربی کشور یک تا دو درجه بیش از حدنرمال است ولی در نیمه‌شرقی کشور در حد نرمال قرار دارد.

وظیفه درباره وضعیت بارندگی در کشور گفت: طی دو هفته آینده استان‌های جنوبی کشور شامل شرق فارس، هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیتان و بلوچستان به علت متاثر شدن از جریانات مونسون، بعد از ظهرها با رگبار و رعد و برق بیش از حد نرمال مواجه خواهند شد. تقریبا بارندگی در این مناطق بیش از حد نرمال خواهد بود.

وی افزود: هوای شمال کشور نیز طی هفته جاری با بارندگی همراه است. نکته قابل توجه این است که به‌طور کلی بارندگی در سواحل شمالی نسبت به حد نرمال کمتر بوده است اما انتظار داریم که طی دو هفته آینده در سواحل شمالی در حد نرمال و بیش از حد نرمال باشد. هرچند که به‌طور کلی بارش‌های کمتر از حد نرمال مورد انتظار است.

وظیفه درباره بارش‌های پاییزی اظهارکرد: بر اساس بررسی مدل‌های بارندگی، با ادامه فعالیت مونسون درجنوب کشور و شبه قاره هند که بر بارش‌ها و سامانه‌هایی که از ایران عبور می‌کند تاثیر می‌گذارد،همچنین شاخص‌های دیگری که پیوند بین جو و اقیانوس را برقرار می‌کنند، در نیمه‌ اول پاییز بارندگی‌ها به‌شدت کمتر از حد نرمال خواهند بود و به عبارتی بارش‌های پاییزی خیلی دیرتر از زمان نرمال آغاز می‌شوند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در پایان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بارندگی‌های فصل پاییز توضیح داد: طی پاییز بارش‌های پاییزی کمتر از حد نرمال خواهد بود و خشکسالی شدیدی که در غالب نقاط کشور حاکم است، در پاییز نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تابستان امسال گرم‌تر از سال‌های قبل است؟

۴۷۴۷

کد خبر 1654742

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوا حد نرمال طی دو هفته طور کلی بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران در نقاط مختلف کشور 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد. 

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. جمعه ( ۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، بارش پراکنده گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت