Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن قانع یکشنبه شب در جمع دانش آموزان دختر نخبه شرکت کننده در رویداد دختران حاج قاسم با استفاده از آیات کلام الله و تشریح بحث همنشینی افراد، گفت: مسئله همنشینی و عامل تربیتی گروه همسالان و جایگاه آن در تربیت افراد و مهم‌تر از آن تأثیر در جامعه پذیری و شکل گیری جامعه در آیات قران کریم بارها مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تبیین این مطلب به قرآن رجوع کرد افزود: در قرآن کریم آمده، روز قیامت روز است که پرده‌ها کنار می‌رود و با حقیقت دنیا آشنا می‌شویم، یکی از حقایق این است که فرد می‌گوید کاش همنشینی با پیامبر و فرزندان ایشان داشتم، و ای کاش به جای اینکه باورهای غلط را قبول داشت و افکار غیر را به عنوان همنشین قرار داده بودم، با خاندان پیامبر همنشین بودم.

حجت الاسلام قانع ادامه داد: در این آیات چند نکته نهفته است اول تأثیر همنشین در شکل گیری شخصیت و سرشت هر انسان است و شکایتی که انسان در قیامت دارد ناشی از همنشینی غلط انسان با افراد نا باب بوده، نکته دوم انتخاب صحیح همنشین ها در دنیا است که بهترین انتخاب همنشینی با پیامبر و اهل بیت و قرآن کریم است. پس باید به این نکته دقت داشت چیزی که در روز قیامت مایه خیر و سعادت انسان است همنشینی با محبان خداوند است.

وی تاکید کرد: دوست، همنشین و مشاور انسان و فکر و ایده امروزی ما را فضای مجازی و حوزه رسانه پر کرده است، همنشینی که در حال حاضر انسان‌ها آن را به عنوان راهنما و راهبر انتخاب کرده، البته استفاده صحیح از دست آوردهای علمی کار غلطی نیست اما اینجا بحث ما در خصوص همنشینی با افراد صالح جامعه است در مباحث روانشناسی اسلامی و حتی غربی تأثیر گروه همسالان به عنوان تأثیر پذیرترین الگوی هم نشینی در تربیت انسان مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: الان به این نکته رسیده ایم ما برای پیشبرد فرایند تربیتی دختران و پسرانمان باید از عامل گروه همسالان استفاده کنیم، بعد از خانواده گروه همسالان به عنوان دومین عامل اساسی جامعه پذیری معرفی شده است.

حجت الاسلام قانع در ادامه گفت: یکی از مهمترین چیزی که شما در این دوره آموزش دیده و آن را بعد از بازگشت به مناطق خود عملیاتی خواهید کرد، نقش تأثیر همنشینی با گروه‌های همسالان و تشریخ و تبیین گام دوم انقلاب برای آنان خواهد بود وظیفه مهم شما تشریح دست آوردهای نظام و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، خصوصاً بین گروهای همسان خودتان می‌باشد و در واقع شما سفیران و مبلغین جوان ما خواهید بود.

وی افزود: در بخث جامعه پذیری تأثیر گزاری گروه همسالان بسیار مهم و اساسی است، این تأثیر پذیری شما دختران بر روی گروه همسالان که در مقطع بلوغ فکری و سنی قرار دارند بیشترین تأثیر را دارا خواهد بود، در این مقطع شخصیت معنوی و اجتماعی و عقلانیت اجتماعی افراد شکل می‌گیرد و قدرت دافعه و جاذبه بالایی دارند، نقش شما جذب و پرورش گروه همسالان خودتان است.

کد خبر 5545933

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی فارس حسن قانع قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سیلاب جهرم اردبیل مشهد سنندج استهبان اربعین حسینی گروه همسالان جامعه پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)