Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:38:37 GMT

یازدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۴۵۶

یازدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «آرمان هنر» با مطالب درباره سینما، تلویزیون، موسیقی، روانشناسی، ادبیات و کتاب منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

جلد این شماره از این ماهنامه به گفت‌وگوی تفصیلی با مرتضی رزاق کریمی تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون اختصاص پیدا کرده که در قالب آن به آسیب شناسی عرصه تهیه کنندگی در ایران و اما و اگرهای این حوزه پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاق کریمی در این گپ و گفت تأکید کرده است: «متأسفانه آثاری تولید شده که اصلاً به نمایش در نیامده‌اند ولی بنا به دلایلی تهیه کنندگان همان آثار، با پیشنهادهای بعدی مواجه شده‌اند- چه در سیستم تلویزیون و چه در سینما شاهد این جریانات هستیم. ولی اگر به کشورهای پیشرو در این حوزه توجه داشته باشیم، می‌بینیم، تهیه کننده‌ای که یک فیلم ناموفق داشته باشد شاید فیلم بعدی را نتواند بسازد یا با شرایط بسیار دشواری بتواند فیلم بعدی را بسازد. این به این معنا نیست که تهیه کننده حتماً باید از جیب خودش هزینه کند ولی باید مسئول و پاسخگو باشد.»

در پرونده نقد فیلم یازدهمین شماره «آرمان هنر» نیز فیلم‌های «هناس» اثر حسین دارابی، «زالاوا» ساخته ارسلان امیری، «روز ششم» حجت قاسم زاده، «طلاخون» ساخته ابراهیم شیبانی و «بی گناهان» اثر «اسکیل فوگت» به بوته نقد گذاشته شده‌اند.

سینمای مستند و مخاطبین خاص، اهمیت زندگی با معنا، بررسی فصل اول«جوکر»، نگاهی به کتاب تازه منتشر شده Creation: Art Since the Beginning، خاموشی چراغ سینمای کمدی کشور، گزارشی از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی سلسله انتشارات «چتر دانش» و نگاهی به کتاب‌های تازه منتشر شده در حوزه رمان، ادبیات و سینما عناوین دیگر مطالبی است که در این شماره «آرمان هنر» به مخاطبین عرضه شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از کیوسک‌های مطبوعاتی خیابان انقلاب از تقاطع خیابان قدس تا میدان انقلاب تهیه کنند. همچنین نسخه الکترونیکی رایگان «آرمان هنر» نیز در اپلیکیش‌های «طاقچه» و «جار» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این‌مجله با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5546285 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهنامه فرهنگی و هنری آرمان هنر معرفی نشریات مرتضی رزاق کریمی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نقد کتاب دفاع مقدس تازه های نشر انتشارات روایت فتح فرهنگسرای اندیشه دیپلماسی فرهنگی انتشارات سوره مهر سهروردی نشر کرگدن انتشارات ققنوس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران آرمان هنر منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، از امام راحل عظیم الشان به‌عنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست‌اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر در اجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمن امسال به دلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسان‌ها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمن یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌ورزید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در آیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم (ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به پاکبازی و عبادت مخلصانه اشاره شده که زائران در کنار خانه خدا می‌توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) همسر جوان و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر (س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می‌ایستند و نماز اقامه می‌کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمن مأمور می‌شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس‌آموز است.

وی با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره صافات " إِنِّی أَرَیٰ فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَیٰ ۚ قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِی إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِینَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که انشاالله مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل (ع) که پر از خواسته‌ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه‌ای درنگ عرضه می‌دارد که پدر دستور خداوند را انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم (ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب شأن آمریکای جنایتکار است.

کد خبر 6098559

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • مدافع سپاهان آماده یازدهمین کلین شیت (عکس)
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند