Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-روابط عمومی دادگستری استان تهران درباره محکومیت وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی گفت: دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی این متهم است و آن‌طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده، صرفا مربوط به یکی از پرونده‌های او نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، وحید اشتری از فعالان فضای مجازی اخیرا به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت به اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی، محکوم شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی برخی ادعا‌های این متهم به دنبال صدور این حکم، روابط عمومی دادگستری استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی وحید اشتری است و آن‌طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده صرفا مربوط به یکی از پرونده‌های متهم نیست.
در این اطلاعیه آمده است:
بر اساس دادنامه صادره، صحت‌سنجی ادعا‌های متهم در بسیاری از موارد مورد ادعا در خصوص کشف فساد، حکایت از آن دارد که متهم اعمال خلاف واقعی را خصوصا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب کرده و واهی بودن ادعا‌های مطروحه با استعلامات به‌عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته محرز است.
اثبات نشدن ادعا‌های متهم در مهلت‌های ارائه شده
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان تهران، متهم در جریان رسیدگی‌های اولیه قضایی در دادسرا اطلاعات منتشر شده از جانب خود را صحیح و متقن دانسته، اما از اثبات صحت ادعا‌های خود عاجز بوده و در روند تحقیقات قضایی و در مهلت‌های ارائه شده به وی، اقدامی در جهت اثبات ادعای خود و یا ارائه اصول مستندات خود نکرده است.
این اطلاعیه افزوده است: یکی از نکات مهم این پرونده این است که اشتری برای دفاع از اتهامات علیه خود در جلسه دادگاه حضور نیافته است، در حالی که براساس قانون، اگر افراد ادعا‌هایی دارند و بر صحت ادعا‌های خود نیز تاکید دارند، باید دفاعیات خود را در دادگاه ارائه دهند.
این اطلاعیه اضافه کرده: متهم باید مد نظر داشته باشد محل اثبات اتهامات وارد شده اخیر از سوی او به افراد مختلف خارج از دادگاه نیست و او باید در محکمه ادعا‌های مطرح شده (اتهامات مطرح شده علیه دیگران) را اثبات کند؛ درحالی که فرد مورد اشاره در پرونده‌های قضایی مشابه دیگری که با شکایت حقیقی و حقوقی علیه وی تشکیل شده است، بصورت متعدد از حضور در جلسات بازپرسی امتناع کرده است.
عدم اصلاح عملکرد متهم با وجود رافت اسلامی دستگاه قضا در پرونده‌های مشابه
روابط عمومی دادگستری استان تهران تاکید کرده است: متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که قریب به اتفاق آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ به‌طوری‌که حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.
رای صادره بدوی و قابل واخواهی است
بر اساس رای صادره از سوی دادگاه بدوی، وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت به اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مجرم شناخته شد که این حکم ظرف مهلت 20 روز قابل واخواهی در مرجع قضایی خواهد بود و سپس ظرف مهلت 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.
واخواهی شکایتی است که ویژه‌ی احکام غیابی صادر می‌شود و توسط محکوم علیه غایب، در مهلت مقرر، در همان مرجع اولیه قابل واخواهی است و این غیر از قابلیت اعتراض در مرجع تجدید نظر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محکومیت عمومی دادگستری استان تهران اتهام نشر وحید اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام