Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه تمامی تفرجگاه‌های سطح شهرستان داراب «تنگه رغز، چشمه گلابی، سد رودبال و آبشار فدامی» تا اطلاع ثانوی مسدود شده، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تردد غیر مجاز، توسط مراجع قضائی و انتظامی شهرستان با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به مناطق حادثه خیز در این شهرستان، اظهار کرد: سازه‌های تقاطعی با رودخانه‌ها و آبراهه‌ها از مناطق حادثه خیز شهرستان داراب هستند که براساس تجربیات گذشته، قبل از شروع بارندگی‌های پیش رو کلیه تمهیدات ایمن سازی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه داراب لایروبی و افزایش دهانه عبوری پل‌ها بخصوص در پیچان رودها و… توسط دستگاه‌های متولی را از اقدامات ستاد مدیریت بحران در داراب اعلام کرد و گفت: تاکید شده است تا در کمترین زمان ممکن این اقدامات انجام شود.

سعدی بیان داشت: تمامی کانالهای واقع در بلوار امام خمینی شهر داراب که بوسیله ساخت وسازهای صورت گرفته توسط تعمیرگاه‌های موجود در بلوار مسدود شده با دستور قضائی توسط شهرداری به منظور هدایت آب‌های سطحی بازگشایی می‌شود.

او یکی دیگر از نقاط حادثه خیز داراب را کانال سوخکیان این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرداری داراب موظف شده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به پاکسازی این کانال اقدام کند.

فرماندار ویژه داراب همچنین از راه اندازی اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی و مدارس بخش فورگ با همکاری آموزش پرورش داراب و فورگ، اداره ورزش و جوانان با همکاری هلال احمر خبر داد و گفت: ستاد مدیریت بحران تا گذر از این بحران به طور تمام وقت در کنار مردم است.

سعدی همچنین به نقاط بحرانی شهر داراب مانند بلوار امام، خیابان نرگس و شهرک بهار نیز گریزی زد و خاطرنشان ساخت: ایمن سازی بلوار صدرا توسط شهرداری داراب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا شهرداری داراب ضمن اطلاع رسانی جهت آمادگی مردم در محله‌های در سطح شهر که بر اثر سیلاب، احتمال خسارت دارند و در زمان بحران ممکن است نیاز به تخلیه اضطراری پیدا کنند، ضمن هماهنگی با هلال احمر شهرستان داراب تمهیدات لازم‌جهت تخلیه مکان‌های در معرض سیلاب و اسکان‌اضطراری اندیشیده شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه داراب از آمادگی کامل بخشداری‌های تابعه این شهرستان با خانه‌های هلال روستایی برای اسکان اضطراری مردم در صورت نیاز در مکان‌های تعیین شده خبر داد.

اطلاع رسانی گسترده به مردم‌توسط بخشداران و دهیاران در سطح روستاها و بازدید مستمر از بندهای خاکی تغذیه مصنوعی و سدهای شهرستان از نکاتی بود که فرماندار داراب به آن اشاره داشت و افزود: تعداد ۹۵ رودخانه و بند خاکی حادثه خیز در شهرستان داراب وجود دارد که تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات موجود و هدایت آب‌های حاصل از سیلاب اندیشیده شده است.

سعدی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه اقلام دارویی و ارسال آن به مناطق کوهستانی و صعب العبور روستای مروارید و منطقه کوهستان داراب توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و گفت: امکان مسدود شدن راه ارتباطی دو روستای کوهستان و مروارید با شدت بارش‌ها وجود دارد.

فرماندار ویژه داراب در ادامه با توجه به وضعیت روستاهای بحرانی ودر معرض سیلاب شهرستان اضافه کرد: بمنظور حفاظت از روستاهای کوه سفید، شهرک ایثار و شهرک ولیعصر تمهیدات لازم صورت گرفته است.

این مقام مسئول به موضوع رانش زمین در روستای کوه سفید در سال‌های گذشته اعلام کرد: زمین مورد نیاز برای جابجایی کوه سفید تهیه شده است.

او همچنین از تهیه طرح ایمن سازی و مهار سیلاب شهرک‌ایثار داراب هم. خبر داد و گفت: قرار شده است تا دستگاه‌های عمرانی مورد نیاز تا پایان بارندگی در روستاهای یاد شده مستقر باشند.

کد خبر 5546549

منبع: مهر

کلیدواژه: داراب مدیریت بحران سیلاب بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سیلاب جهرم اردبیل مشهد سنندج استهبان اربعین حسینی شهرستان داراب ویژه داراب حادثه خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند