Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:20:57 GMT

احتمال افزایش فوتی‌های کرونا از دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۶۵۹

احتمال افزایش فوتی‌های کرونا از دو هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مهدوی با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی البرز اظهار کرد: با شروع موج جدید کرونا در کشور و افزایش تعداد مراجعین سرپایی و بیماران بستری، رنگ بسیاری از شهرستان‌ها از جمله شهرستان‌های البرز تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جز شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ که در وضعیت آبی قرار دارند، رنگ مابقی شهرستان‌های البرز به زرد تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: شرایط موجود حاصل عادی انگاری شرایط و بی توجهی مردم نسبت به استفاده از پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تزریق دز یادآور واکسن است.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه هم تعداد بیماران بستری و هم تعداد مراجعین حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی استان حدود سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند با تزریق واکسن دیگری نیازی به استفاده از ماسک ندارند که این تصور غلطی است چرا که همه موارد پروتکل‌های بهداشتی از جمله تزریق واکسن، استفاده از ماسک، حفظ بهداشت فردی و عدم حضور در مراکز شلوغ باید با هم اتفاق بیفتد تا پیشگیری کامل صورت بگیرد.

مهدوی توضیح داد: تعداد مراجعین سرپایی البرز به روزی ۷۰۰ نفر رسیده که نتیجه تست بیش از ۱۰ درصد آنها مثبت است که این نشان می‌دهد طی دو هفته آینده احتمالاً تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز ضمن تشویق مردم به تزریق واکسن یادآور گفت: خوشبختانه سبد واکسن استان تکمیل است و به جز آسترازنکا که عملا وارد نمی‌شود، مابقی واکسن‌ها در مراکز تجمیعی به میزان مورد نیاز موجود است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۵ نفر در بیمارستان‌های البرز بستری هستند که حدود ۵۰ نفر از آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با سهل انگاری سلامت خود را به خطر نیندازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس اورژانس شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال