Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی در جهان شاهد فناوری‌های نوین در جهت آسایش و رفاه جوامع بشری هستیم و این فناوری‌ها توانسته است بسیاری از معضلات و مشکلات انسان را رفع کند اما بایستی توجه داشت برخی از این فناوری‌ها خالی از آسیب نبوده و تاثیرات منفی به همراه خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به تناسب استفاده روزانه از فناوری‌های نوین از جمله موبایل و سایر لوازم ارتباطات جمعی و وای فای در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار داریم و بحث در مورد امواج الکترومغناطیس و تأثیر آن بر چرخه بیولوژیکی همیشه مطرح بوده است.

 آنچه که می‌دانیم امواج الکترومغناطیس با ۲ منشأ طبیعی و انسانی، نقش مهمی در زندگی امروزی جوامع بشری بازی می‌کند در این راستا از این امواج برای ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، شبکه‌های مخابراتی و تمام ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند، با توجه به پیشرفت علم روزبه روز شاهد افزایش حضور میدان‌های مغناطیسی در اطرافمان هستیم و بدن ما در معرض این میدان‌های مغناطیسی قرار دارند.

 در این میان از عوارض امواج بر انسان می‌توان به افزایش دمای بدن، افزایش ضربان قلب، تپش قلب و تشدید گردش خون و فشار بالا، ضعف و خستگی و تار شدن دید چشم و آب مروارید زودرس،  تهوع، سرگیجه و سردرد به خصوص در ناحیه شقیقه، وزوز گوش اشاره کرد.

شرکت آموت دانش آسیا یک مجموعه علمی است که از دور هم جمع شدن محققین و دانشگاهیان تشکیل شده و اقدام به تولید محصولی کرده است که این محصول بدن انسان را در برابر این امواج مقاوم نگه می‌دارد این محصول با استفاده از تکنولوژی کریستالوگرافی و بهره‌گیری از علم نانوفناوری تولید شده، محصول نهایی خود را در قالب تراشه‌های کریستالی ساتر استون معرفی می‌کند. محصول شرکت آموت دانش آسیا با بهره‌گیری از ساختارهای کریستالی، به عنوان محصولی فوق پیشرفته در حوزه سلامت و مکمل درمان برای پیشگیری از بروز عوارض امواج الکترومغناطیس و بهبود آن‌ها در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول که در قالب مدال نقره‌ای با عیار ۹۲۵ جا سازی شده و به صورت قابل لمسی، سلامت بدن را باز می‌گرداند.

خبرنگار فارس سراغ مدیر عامل شرکت آموت دانش آسیا رفته است و گفت‌وگوی در خصوص محصول دانش بنیان تولیدی شرکت ترتیب داده که در ادامه می‌خوانیم.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید؟ 

قوسیان:بنده حسن قوسیان مدیر عامل شرکت آموت دانش آسیا که از سال ۹۶ به عنوان واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعال هستیم و در سال ۹۶ اقدام به تاسیس شرکت کرده و  از سال ۸۸ در این زمینه فعالیت داشتیم و  در حال حاضر این شرکت به عنوان واحد فناور شناخته شده  و  در آیین نامه دانش بنیان شاخه‌ای برای محصول ساتر استون موجود نیست. 

فارس : چه تعداد افراد در شرکت مشغول به فعالیت هستند؟

قوسیان: بنده به عنوان مدیر عامل شرکت، باتحصیلات مهندسی مکانیک و ارشد تکنولوژی و نوآوری و همکار بنده آقای صابر اسدی نیا ارشد معماری که در این پروژه همراه بنده بودند و این اختراع با همکاری هم به انجام رسید و در حال حاضر پنج نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

فارس:حوزه فعالیت شما در چه خصوصی است؟ لطفا در مورد محصول تولیدی خود توضیحاتی برایمان ارائه دهید.

قوسیان: با توجه به اینکه تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و این پیشرفت اجتناب ناپذیر مستلزم به برقراری ارتباطات بی‌سیم می‌شود ما بر آن شدیم که تحقیقاتمان را بر روی امواج الکترومغناطیس شروع کنیم و از آنجایی که این امواج به راحتی از بدن انسان عبور و انرژی آن  جذب و بازتاب می‌شود به این موضوع حساس شدیم که هر کنشی  یک واکنش دارد.

در این راستا واکنش بدن در برابر این امواج منفی بود و از آنجایی که حرکت این امواج سینوسی هست و نمی‌شود با پارچه‌ای  یا کامپوزیت که امواج از آن رد نمی‌شود جلوگیری کرد.

و نمی‌توان برای جلوگیری از عوارض، زرهی از این لباس‌ها پوشید و زندگی کرد ما تصمیم گرفتیم بدن را مقاوم در برابر این امواج کنیم با توجه به اینکه بدن انسان هوشمند است و خودش با این امواج ارتباطات رو برقرار می‌کند و اختلال در این امواج باعث بروز عوارض جبران ناپذیر می‌شود ما با استفاده از کریستالوگرافی و نانو فناوری توانستیم تراشه‌ای کریستالی رو فرآوری کنیم و میدانی با عنوان لابس تعریف کنیم که در پنج سانتیمتری آن تشکیل شده و تاثیر بر روی آب و خونرسانی و سیستم عصبی گذاشته و بدن را در حالت عادی و بدون عوارض قرار دهد.

با توجه به اینکه بهترین حالت بر این بود که کنار مرکز خونرسانی بدن( قلب) قرار بگیره تراشه داخل قالبی از نقره و طلا پلمپ شود و تازمانی که  این تراشه باز نشود و دمای آن از ۸۰ درجه تجاوز نکند تراشه مادام العمر کارایی خواهد داشت .

فارس: آیا محصول شما ثبت اختراع شده است؟

قوسیان: این محصول در سال ۹۶ به ثبت اختراع رسیده و ثبت علامت تجاری آن انجام شده و با نام ساتر استون به صورت انحصاری در تولید انبوه عرضه می‌شود شکل تکنولوژی این محصول در انحصار ایران و این شرکت هست و امکان مهندسی معکوس نزدیک به صفر است پس می‌شود بر روی صادرات و ارزش افزوده بالای محصول اشاره کرد که با توجه به اینکه اولین  بار در دنیا تولید و رقیبی برای خود ندارد می‌توان بر روی ارز آوری به کشور تمرکز کرد.

فارس: جامعه هدف استفاده از این محصول چه کسانی هستند؟ 

قوسیان: محصول ساتر استون به عنوان یک محصول دانش بنیان از سال ۹۱ تا سال ۹۵ در آزمایشات میدانی بوده و بر روی ۳۰۰ نفر تست شده و نتایج آن نشان داده عوارض امواج الکترومغناطیس در بازه رادیویی و ارتباطات از روی بدن از بین رفته و بدن در حالت عادی خود و بدون عوارض امواج میباشد.

جامعه هدف این محصول تمام افراد جامعه‌ای هستند که در محیط‌های شهری یا روستایی که دسترسی به ارتباطات دارند می‌باشد که طبق گزارش سازمان ملل ۶ میلیارد از هفت میلیارد نفر جمعیت دنیا دسترسی به تلفن همراه دارند اما شرکت در نظر دارد ابتدا از استان خودمان آذربایجان‌غربی کمپین‌های بازاریابی را آغاز و رفته رفته با وارد شدن به بازارهای استان‌های دیگر و اجرای کمپین های تبلیغاتی بازار ایران رو تامین کنیم در فعل حال این محصول در تیراژ ۱۵۰۰ عدد در ماه تولید می‌شود.

فارس: آیا این محصول را به فروش رسانیده‌اید؟

قوسیان: تاکنون ۲۵۰۰ نفر از همشهریان استان از محصول خریداری و استفاده کرده‌اند و با توجه به اینکه این محصول ضد آب بوده و در هر محیطی به صورت پرتابل همراه شخص قابل استفاده است و گارانتی مادام العمر پشتوانه آن است و در سه ثانیه اول استفاده قابلیت آزمون فیزیکی تعادل را دارد خریداران می‌توانند هر لحظه که اراده کنند از سلامت کارکرد ساتر استون مطلع شوند.

فارس: برای ثبت شرکت و ثبت اختراع چه مراحلی را طی کردید و با چه چالش‌های مواجه بوده‌اید؟

قوسیان : برای ثبت شرکت هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و ثبت اختراع برای هر طرح متفاوت است طرح‌هایی مانند ساتر استون که تولید علم در آن‌ها وجود دارد مراحل سختی را پشت سر می‌گذارد زیرا داوری این طرح‌ها به هیئت علمی دانشگاه‌ها و افراد متخصص در زمینه‌ی خاص سپرده و این امر مشکلاتی را دارد، داوران با توجه به علومی که آموخته‌اند قضاوت می‌کنند در حالی که در تولید علم با استفاده از تجربه و تکرار پذیری ادعا باید قضاوت شود و این امر در حوزه علوم تجربی قرار می‌گیرد ،داوری اختراع ما توسط متخصص خبره استاندر زمینه مغز و اعصاب دکتر داریوش روحی در بازه زمانی ۲ ماهه بر روی بیماران با رضایت آنها تجربه و این امر به اثبات رسید که ادعاهای اختراع عملی و تکرار پذیری دارند و می‌شود ‌علمی نوین در زمینه کریستالوگرافی دانست و از فواید آن که سلامت فردی را به جامعه و انسان هدیه می‌کند بهره‌مند شد.

فارس:  برای فروش محصول در سایر کشورها بازاریابی انجام شده ؟ چه فعالیت‌های در خارج  از کشور برای شناساندن محصول خود انجام داده‌اید؟ 

قوسیان: بازاریابی و فعالیتی در کشور همسایه ترکیه، عمان، عراق انجام شده یک شعبه نمایندگی در استانبول ترکیه با همکاری شرکای شرکت ترکیه دایر شده تا با توجه به محدودیت‌های صادراتی اروپا از امکانات و تسهیلات ترکیه بهره بگیریم و حوزه خلیج فارس با توجه به حمایت‌ها در کشور عمان در حال ساخت زیرساخت‌ها برای تامین بازار کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم و در کشور عراق مذاکراتی برای شناساندن در اقلیم کردستان عراق انجام شده که امید است ارز آوری از طریق صادرات برای کشور اتفاق بیفتد. 

فارس: آیا مسوولین مربوطه و سازمان‌های دولتی حمایت‌های لازم را از طرح و شرکت دانش بنیان انجام داده‌اند؟

قوسیان: با توجه به اینکه امسال برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان نامگذاری شده ولی باز هم چالش‌هایی برای جذب این حمایت‌ها وجود دارد که هم از نظر مالیاتی و هم از نظر تامین نقدینگی مشکلاتی وجود دارد. و بیشترین مشکل حمایت از نظر زیرساختی هست به عنوان مثال الان دقیقا با ساخت یک کارخانه فناوری مثل یک انبوه ساز رفتار میشود و حمایتی در این زمینه موجود نیست انبوه ساز یا آپارتمان ساز هزینه برای ساخت می‌کند در آخر ارزش افزوده بر روی متراژ حساب کرده و به فروش می‌رسانده  و سود می‌کند.

در حالی که شرکت‌های فناور خود از فروش محصول نقدینگی تامین و آن را صرف خرید زمین پرداخت اقساط آن و مراحل ساخت مثل خاک برداری می‌کند و در پایان فروش آن مجموعه برایش نقدینگی ایجاد نمی‌کند و تازه کار شروع می‌شود محصول باید بازاریابی و به فروش برسد برای حمایت مجموعه‌هایی مثل پارک‌های علم و فناوری می‌توانند بودجه جذب  و یکسری ماشین آلات همانند کامیون و بیل مکانیکی.. خرید کنند و اولویت کار آنها ساخت زیر ساخت،ساخت و ساز شرکت‌ها با حداقل هزینه باشد و حمایت دیگر مجموعه‌ای دولتی  با مجموعه دیگر تفاهم نامه امضا می‌کنند اما از امکانات مجموعه هدف که تفاهم عقد شده اطلاعی ندارند و فناوران هم دسترسی به این اطلاعات ندارد و اتفاق مبارکی بین این ۲ مجموعه دولتی رخ نمی‌دهد اطلاعات فیزیکی معنوی و آزمایشگاهی تفاهمات باید پیوست تفاهم شود. 

 فارس: برای آینده چه برنامه‌های در خصوص گسترش فعالیت خود در نظر گرفته‌اید؟

 قوسیان: ما با همکاری و دوره هم جمع کردن مجموعه‌ای خبره در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه محصول، تبلیغات و فروش اولین کارخانه فناوری با استاندارد لید را با عنوان  پروژه کارخانه فناوری آموت دانش آسیا، با طراحی مهندس صابر اسدی نیا در متراژ زیربنایی سه هزار ششصد و چهار متر مربع در زمینی به مساحت هزار و پانصدو هفتاد و دو متر مربع
????دارای پنج طبقه 
????متشکل از سه سالن تولید
????۲ آزمایشگاه پیشرفته
????سوئیت  مهمان 
????سوئیت نگهبان 
????سالن غذاخوری
????سالن همایش
????سالن جلسات 
????نمایشگاه دائمی
????لابی پذیرایی
????پارکینگ اختصاصی هفتصد و پنجاه متر مربع استارت  و طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهیم رساند و این نوید را به استان می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک به یکی از مهمترین قطب‌های فناوری در کشور تبدیل خواهد شد. 

فارس: حرف آخر

قوسیان: در پایان خیلی ممنونم از شما و قدردان زحمات قشر خبرنگاری جامعه هستیم که صدای ما در کشور هستند و امیدوارم اقتصاد ایران به زودی دانش محور شود و روز به روز  شاهد رشد این مملکت باشیم باشد که ذره‌ای از زحمات و خون ریخته شهیدان را با این کار جبران کنیم.

گفت‌وگو وتنظیم: رقیه وکیلی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امواج الکترو مغناطیس فناوری نوین پارک علم و فناوری امواج الکترومغناطیس عوارض امواج دانش بنیان ثبت اختراع انجام شده فناوری ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فداکار، درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان گفت: این نمایشگاه فرصتی شده که استان‌ها بتوانند بخشی از محصولات خود را در قالب زنجیره ارزش افزوده ارائه کنند و استان کرمان نیز در کنار سایر استان‌ها، در پنج زنجیره گیاهان دارویی، فرش، خرما، پسته و صنایع مس شرکت کرده است.

وی، با بیان اینکه مس کرمان، مجموعه موثر شناخته شده برای کشور و دنیا است، گفت: بخشی از زنجیره در داخل استان کرمان وجود دارد که دراین نمایشگاه معرفی شده و بازدیدکنندگان این محصولات را می‌بینند و استفاده می‌کنند.

فداکار، افزود: گل محمدی از محصولاتی است که در استان کرمان رونق گرفته و درکنار آن شرکت‌هایی برای تولید اسانس و استفاده‌های دارویی از آن بهره می‌برند.

استاندار کرمان ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، فرصت خوبی برای معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری هم هست.

فداکار، با بیان اینکه شرکت‌های معدنی بزرگی در استان کرمان هستند که در حوزه پایین دست آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوانی قابل اجراست افزود: اینها یک ظرفیت فوق‌العاده برای استان هستند که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم ارزش افزوده‌ای در کنار آنها شکل می‌گیرد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 6092285

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی