Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:27:40 GMT

اجرای طرح «آواها و نواها» در ۲۰۰ مسجد شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۴۹۵۹

اجرای طرح «آواها و نواها» در ۲۰۰ مسجد شهر اصفهان

مسئول خانه نوجوان از برگزاری رویداد آموزش و توان‌افزایی گروه‌های سرود مساجد «آواها و نواها» با شعار «هر مسجد، یک سرود» ویژه مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، صفیه سادات موسویان اظهار کرد: این طرح از سوی خانه نوجوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده و تقویت هویت دینی، مذهبی و انقلابی نوجوانان شهر هدف اصلی آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند آن شامل شناسایی تسهیل‌گران، تشکیل گروه‌ها، برگزاری جلسات توجیهی، اعزام مربی به کانون‌ها، ارائه محتوای سرود و اجراهای میدانی است.

وی با اشاره به اجرای این طرح تصریح کرد: هریک از مساجد فعال شهر اصفهان یک نفر را به عنوان تسهیل‌گر به خانه نوجوان معرفی کرده که این تسهیل‌گر به‌عنوان رابط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در زمینه سرود و آواهای انقلابی و مذهبی را شناسایی می‌کند. پس از شناسایی علاقه‌مندان، مربی مربوطه از سوی خانه نوجوان به مساجد اعزام می‌شود و این نوجوانان در فرآیند آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول خانه نوجوان ادامه داد: در اجرای این طرح، پس از پایان یک دوره آموزش چندماهه، از هر مسجد یک گروه سرود انتخاب شده و به رقابت با دیگر گروه‌ها می‌پردازد. در نهایت بهترین گروه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند و فیلم و ویدئوی ویژه ای از اجرای آنها تهیه و منتشر می‌شود.

به گفته موسویان، در این طرح حدود ۲۰۰ مسجد فعال شهر اصفهان از ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان به خانه نوجوان معرفی شده که امیدواریم از طریق هماهنگی دقیق، اولین دوره این طرح به خوبی اجرا شود.

وی گفت: عفاف و حجاب، افتخارآفرینی، دانش‌بنیان و امید به آینده به عنوان موضوعات انتخابی سرودها است که هر کدام از سرودها با موزیک ویدئوهای جذاب اختصاصی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در گروه‌های جداگانه دختر و پسر تا دهم مردادماه فرصت دارند از طریق مراجعه به سایت Isfahan.fahma.org و یا تماس با شماره ۳۲۳۵۱۳۹۱-۰۳۱ ثبت‌نام کرده و در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 590714

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آواها و نواها خانه نوجوان شهرداری اصفهان مساجد اصفهان هویت دینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه نوجوان شهر اصفهان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها