Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای اداری ساوه و معارفه ریس و دادستان جدید این شهرستان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

سال گذشته در اقدامی خلاقانه، ۷۰ درصد پرونده‌های طرح شده در شعبه حل اختلاف صنایع در ساوه به صلح و سازش منجر شده و باید از این ظرفیت مغفول برنامه ریزی صحیح هستیم.


افرادی که منصب اجرای عدالت و قضاوت را انتخاب کرده اند، باید بیش از گذشته خود را مقید به احقاق حق نمایند، رسیدگی بی طرفانه در پرونده‌ها و پرهیز از جانبداری از افراد و گرو‌های سیاسی سرلوحه قضات شریف دادگستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه در اجتماع وجایگاه خود موظف به اجرای عدالت هستند و هر ذی حقی که بخواهد به حقش برسد، باید به تکالیف و تعهدات خود پایبند باشند، ولی در عین حال، وظیفه‌ی محوری عدلیه اجرای عدالت است.

اجرای عدالت سخت و سنگین است و تلاش شبانه روزی و متعدانه‌ی قضات تلاشگر استان مرکزی با توجه به محدودیت‌ها و کمبود‌های موجود منجر به تقدیر ۸۸ درصدی قضات توسط دادستانی انتطامی شده است.

نظارت جدی بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان با رویکرد حمایت از خانواده و رهایی زندانیان مالی دربند باید مورد توجه همه‌ی قضات قرار گیرد

روز مباهله با عظمت و دارای اهمیت هم شان روز عید غدیر است و پیام بزرگ مباهله اثبات خلافت امیر المومنین (ع) بوده که باید به یک گفتمان فرهنگی و اعتقادی تبدیل و شیعیان این روز عزیز را جشن بگیرند.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم گفت: اجرای صحیح عدالت عین تقواست که موجب سعادتمندی دنیوی و اخروی می‌شود و رعایت اخلاق و مراعات کرامت مردم در مراجعه با ادارات سبب دگرمی آن‌ها به نظام اسلامی می‌شود.

الیاسی فرماندار ساوه هم گفت: شهرستان ساوه به دلیل مهاجر پذیری و صنعتی بودن دارای تنوع قومیتی بسیار بالا است و از سویی با اختلاف قومیتی، حضور ۲۰ نقطه حاشیه و حضور شاخص صنعتی مواجه است، اما پایین بودن سرانه درمانی و ورزشی ساوه باعث شده حال شهر خوب نباشد.

الیاسی گفت: در اصل ۱۵۶ دستگاه قضائی به عنوان یک قوه مستقل پشتیبان حقوق عامه و برای تحقق بخشیدن عدالت معرفی شود و اگر در زمان قضاوت و فرمان اجرای حکم، عدالت مبنای کار باشد اعتماد مردم به نظام افزایش می‌یابد.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ۶ ساله‌ی ملکی و علیپور، ابوالحسن شریفی به هنوان رییس دادگستری و سازنده به عنوان دادستان ساوه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی دادستان ساوه اجرای عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان  کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱  هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه نموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد  و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

وی  به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد  ۱۶  زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ