Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:12:19 GMT

ترویج ایدئولوژی ملی‌گرایی مسیحی از سوی ترامپ

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۰۰۶

ترویج ایدئولوژی ملی‌گرایی مسیحی از سوی ترامپ

دونالد ترامپ در پی محبوبیت پیدا کردن مفهوم "ملی‌گرایی مسیحی" به ویژه در میان محافظه کاران در آمریکا، در جریان یک سخنرانی تاکید کرد، "آمریکایی‌ها تنها در برابر خدا زانو می‌زنند".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا این اظهار نظر را در جریان یک سخنرانی در یک گردهمایی در شهر تامپای ایالت فلوریدا، که با میزبانی گروه محافظه‌کار دانشجویی Turning Point USA برگزار شد، مطرح کرد و کلیپی از آن را در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی خودش یعنی تروث سوشال منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این سخنرانی گفت: ما در هم نخواهیم شکست، تسلیم نخواهیم شد، هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آوریم و هرگز متوقف نشده و هرگز، هرگز و هرگز عقب نخواهیم نشست. تا زمانی که ما متحد و دارای اعتماد به نفس باشیم مستبدانی که با آنها میجنگیم شانسی نخواهند داشت.

ترامپ ادامه داد: چون ما آمریکایی هستیم و آمریکایی‌ها در برابر خدا و تنها خدا زانو می‌زنند.

دفتر دونالد ترامپ به درخواست نشریه اینسایدر برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد، اما این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که مساله ملی گرایی مسیحی و برخی از ایدئولوژی‌های مرتبط با آن در میان جمهوری‌خواهان گسترش یافته است. گزارش‌های اخیر رسانه‌های نیویورک‌تایمز، نیویورکر و سی‌ان‌ان همگی نشان می‌دهند که ملی‌گرایی مسیحی به‌ویژه در میان راست‌گرایان افراطی در حال افزایش است.

به نوشته نشریه کریسشن تودی، ایدئولوژی ملی گرایی مسیحی "بر این باور است که ملت آمریکا توسط مسیحیت تعریف شده است و دولت این کشور باید اقدامات فعالی برای حفظ آن انجام دهد." ملی گراهای مسیحی معتقدند که آمریکا یک "ملت مسیحی" است و باید باقی بماند.

آنها همچنین به آزادی مذهب اعتقاد دارند، اما از نظرشان مسیحیت باید "موقعیت ممتازی در عرصه عمومی" پیدا کند.

سی‌ان‌ان در گزارشی که یکشنبه منتشر شد، جنبه تاریک‌تری را از این ایدئولوژی مشخص کرده و ادعا کرد که ناسیونالیست‌های مسیحی از الهیات برای توجیه تبعیض جنسیتی و نژادپرستی به‌عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به یک آمریکای ایده‌آل مسیحی سفیدپوست استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است که چنین ایده‌هایی در کلیساهای سراسر کشور به طور فزاینده‌ای رایج شده است.

حامیان ترامپ که در ششم ژانویه 2021 به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند، صلیب‌ حمل کرده یا برای توجیه اقدامات خود به الهیات استناد و برخی استدلال کردند که این شورش همچنین نشان دهنده یک "شورش مسیحیان" است.

این مفهوم و برخی از ایدئولوژی‌های آن اخیراً توسط قانونگذاران جمهوری خواه تبلیغ شده است.

مارجوری تیلور گرین، نماینده حزب جمهوری‌خواه از ایالت جورجیا در کنگره آمریکا، که در گردهمایی مذکور شرکت کرد، در مصاحبه‌ای خود را یک ملی‌گرای مسیحی معرفی کرد و در عین حال توضیح داد که جمهوری‌خواهان باید به جای لابی‌ها یا اهداکننده‌های بزرگ، از رای‌دهندگان خود نمایندگی کنند.

گرین گفت: ما باید حزب ملی گرایی باشیم و من یک مسیحی هستم و با افتخار می‌گویم که باید ملی‌گرای مسیحی باشیم. او ادامه داد، زمانی که حزب جمهوریخواه نمایندگی کردن از رای دهندگانش را یاد بگیرد رشد پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سلیمان دهرویه مسئول برگزاری مراسم گفت : ترویج مرام ، از خودگذشتگی و سیره حضرت علی (ع) با توسعه ورزش زورخانه ای ازاهداف این طرح ورزشی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم