Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:53:35 GMT

۳۰درصد جمعیت در ۱۴۳۰سالمند میشود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۱۵۷

نماینده مردم نوشهر و چالوس و رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور از سالمندان خواهد بود. ناطقان: محمدعلی محسنی بندپی روز دوشنبه در آیین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی فراکسیون سلامت سالمندان را تشکیل داده‌ایم و در این فراکسیون به طور جد پیگیر درمان سالمندان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای سالمندان و بازنشستگان که درگیر موضوعات سلامت هستند، درمان  بسیار مهم است.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و بزرگان جامعه اظهارداشت: فراکسیون سالمندان سال گذشته با برگزاری ۲۰ جلسه بیشترین جلسات را در بین فراکسیون‌ها برگزار کرد و من در مجلس مطرح کردم که حال بازنشستگان باید خوب باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انگلستان این طور نیست که بازنشستگان در معرض خطر باشند و نظام سلامت به فکر آنها باشد ما اکنون می‌دانیم که نظام سلامت ما خیلی به فکر بازنشستگان و سالمندان نیست و به دنبال این هستیم که درمان، دارو و توان بخشی سالمندان را پیگیری و در اولویت قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما با تمام وجود پیگیر مسائل بازنشستگان و سالمندان هستیم و مباحثی مانند احکام و مطالبات آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و آنها هم می‌توانند به نمایندگان مجلس و کانون های بازنشستگی شهرهای خود مراجعه و مطالبات خود را مطرح کنند.

محسنی بندپی گفت: در کمیسیون اجتماعی اجرای احکام تیر ماه بازنشستگان را پیگیر هستیم و اگر مصوبه‌ای صادر می‌شود، منابع مالی آن هم باید دیده شود.

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یعنی تکریم بزرگترها و مدیریت و اولویت پیشگیری بر درمان بنابراین با جدیت پزشک خانواده را پیگیری می‌کنیم.

اولویت نخست ما حفظ شأن و منزلت بازنشستگان کشوری است

محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۲۵ذی الحجه گفت: تلاش‌های زیادی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید بازنشستگان انجام شده که اجرای طرح‌های یاری از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مرتضایی فرد با بیان اینکه تلاش می کنیم در همه طرح‌ها، شأن و منزلت بازنشستگان حفظ شود، افزود: اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشوری، حفظ شأن و منزلت بازنشستگان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان در سراسر کشور گفت: در این رقابت‌ها بیش از چهار هزار بازنشسته ورزشکار زن و مرد در رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی به رقابت پرداختند.

به گفته وی، تلاش صندوق بازنشستگی کشوری در کنار تأمین حقوق و معیشت بازنشستگان حفظ و ارتقای نشاط و سلامت بازنشستگان تحت پوشش این صندوق است. منبع: ایرنا برچسب ها: جمعیت ، سالمند ، سال1430

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جمعیت سالمند سال1430 صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است