Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:23:08 GMT

از سر گیری روند واردات بازارچه مرزی اروندکنار

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۱۶۲

از سر گیری روند واردات بازارچه مرزی اروندکنار

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرزی شوش موجب رونق تجاری و اشتغال مرزنشینان منطقه خواهد شد.

وی افزود: فرمانداری شوش موظف است از طریق وزارت خارجه با استان میسان عراق رایزنی کرده و گزارش دقیقی از وضعیت زیرساختها بین دو کشور جهت بهبود مراودات ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص بازارچه مرزی اروندکنار گفت: با توجه به از سرگیری فعالیت این بازارچه پس از ۶ سال و شروع رویه صادرات و تلاش برای گرفتن سهمیه ارزی در سال ۱۴۰۱، موانع موجود از قبیل برطرف کردن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باسکول، تخصیص انبار و اتصال به سامانه جی کامز جهت انجام امورات گمرکی انبارداری و غیره برطرف شود.

وی ادامه داد: راه اندازی اسکله بندر میتواند تاثیر زیادی جهت جذب تجار برای سرمایه گذاری (صادرات و واردات) داشته باشد.

آقارضا فتوحی تصریح کرد: بنابر گزارش نماینده اداره بندر آبادان، این اسکله ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می‌شود تا پایان شهریورماه قابل بهره برداری شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دستورکارهای جلسه، رونق مجدد بازارچه مرزی آبادان بود که مقرر شد فرمانداری آبادان گزارش دقیقی از آخرین وضعیت خود اعلام کرده، پیشنهادات و راهکارهای عملی جهت از سر گیری مجدد فعالیت این بازارچه ارائه دهد.

فتوحی در پایان تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه دیگر رویه واردات بازارچه مرزی اروندکنار با توجه به سهمیه ارزی ابلاغی از وزارت صمت شروع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بازارچه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد