Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:22:04 GMT

احیای واحدهای تولیدی راکد در زنجان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۵۲۲۷

احیای واحدهای تولیدی راکد در زنجان

فغفوری در خصوص اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای برگرداندن واحد‌های تعطیل به چرخه تولید، گفت: این تعداد واحد تولیدی از زمان استقرار دولت سیزدهم از نیمه دوم سال گذشته تاکنون، در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان به گردونه فعالیت و چرخه تولید بازگشته اند.

او بابیان اینکه حداقل اشتغال ایجاد شده از سوی این واحد‌های تولیدی، حدود ۷۱۵ نفر است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید، از سوی متقاضیان، حدود ۴۳ میلیارد تومان است و قطعا حجم و ارزش سرمایه گذاری کل که قبلا برای ایجاد آن‌ها هزینه شده است خیلی بیش از این رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با تأکید براینکه پیگیری لازم جهت راه اندازی دوباره واحد‌های تولیدی تعطیل، از مهمترین و اساسی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم و نیز دستور و حساسیت ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به وضعیت واحد‌های تولیدی تعطیل است، ادامه داد: راه‌اندازی واحد‌های تعطیل اعم از آن‌هایی که در اختیار و تملک شبکه بانکی هستند و نیز واحد‌های نیمه تعطیل که به خاطر اختلاف شرکا، بدهی و یا موانع پیش روی تولید در رکود بودند، از اولویت‌های کاری است.

فغفوری به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص رفع مشکلات واحد‌هایی که در تملک بانک هستند هم اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، شبکه بانکی باید در اسرع وقت برنامه‌های خود را برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک خودشان، اجرا کنند تا بتوانند این واحد‌ها را فعال و به بخش خصوصی واگذار کنند.

او ادامه داد: شرایط واگذاری هم باید به گونه‌ای باشد که با مزایده‌هایی که درسطح استان برگزار می‌شود بتواند برای آن‌ها برنامه ریزی خاصی داشته باشند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه علاوه بر احیاء واحد‌های تعطیل، نیم نگاهی هم به استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌ها که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند وجود دارد، گفت: در حال حاضر در استان، تعداد واحد‌های تولیدی که مشکل بازاریابی و بازارسازی برای خود داشته باشند خیلی کم است.

فغفوری  افزود: به دلیل افزایش قیمت‌های که اتفاق افتاده بود، افزایش میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌ها مدنظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: با ابلاغ اعتبارات طرح رونق و نیز تسهیلات تبصره ۱۸ که به استان‌ها ابلاغ شده و به تدریج از طریق دستگاه‌ها در حال جذب است، تلاش می‌شود سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه‌ها تامین شود.

او با اشاره به اینکه جلسات خوبی با بانک‌های تجارت، ملی، سپه و صنعت و معدن، داشتیم، گفت: واحد‌های تولیدی در تملک این بانک‌ها احصاء و به شبکه‌های بانکی اعلام شده است که حتی واحد‌هایی را هم که بنا به هر دلیلی با ظرفیت‌های پایین کار می‌کنند و یا تعطیل هستند، ولی بانک آن‌ها را تملک نکرده است را هم احصاء کنند.

فغفوری با بیان اینکه صورتجلسه‌های نیز مبنی بر موافقت بانک برای ورود سرمایه گذاران جدید به برخی از واحد‌های تولیدی تنظیم می‌شود افزود: این امر با هدف پرداخت بخشی از بدهی‌ها و تعیین پرداخت الباقی بصورت اقساط درازمدت انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحد‌هایی هم که در تملک بانک هستند اگر سرمایه گذار جدید یا خود متقاضی، برنامه عملیاتی برای راه اندازی مجدد واحد و نیز نحوه بازپرداخت اقساط معوقه به بانک و کمیته‌ای که خود صنعت معدن هم در آن عضو است ارائه دهد، تلاش این است که ۷ تا هفت و نیم درصد از بدهی را پرداخت و مابقی آن نیز پنج ساله تقسیط شود.

او با بیان اینکه در مجموع شاید در استان ۶۰ واحد اعم از تملکی و آن‌هایی که در مرحله صدور اجرائیه برای تملک بانک‌ها هستند و یا واحد‌هایی که به خاطر مشکلات اساسی با ظرفیت پایین کار می‌کنند داشته باشیم، ادامه داد: واحد‌هایی که در تملک بانک هستند کمتر از ۱۶ واحد است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با تأکید بر اینکه در حال حاضر اولویت اصلی بازگرداندن واحد‌هایی است که سند خورده و در تملک بانک هستند، گفت: واحد‌هایی هم که در مرحله صدور اجرائیه بوده و یا آن‌هایی که با ظرفیت پائین کار می‌کنند در اولویت بعدی قرار دارند.

فغفوری بابیان اینکه تفکیک زمانی برای اجرای فاز‌های احیاء واحد‌های دسته‌بندی شده نداریم، افزود: همه فاز‌ها توسط حوزه اقتصادی و نظارتی استان، به موازات هم پیگیری شده و پیش می‌رود و اینگونه نیست که انرژی خود را فقط برای واحد‌های تملیکی بگذاریم و بعد از پایان آن‌ها به سراغ سایر واحد‌ها برویم.

او  با تأکید بر اینکه امیدواریم تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد پروژه‌های بزرگی که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند به چرخ فعالیت بازگردند، ادامه داد: امیدواریم با این روند و احیاء واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل، در پایان امسال جزء استان‌هایی باشیم که کارخانه‌های بزرگ با اشتغالزایی بالای ۱۰۰ نفر تعطیل، به کمتر از سه واحد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای تولیدی دولت سیزدهم معدن و تجارت استان زنجان تملک بانک هستند رئیس سازمان صنعت واحد های تولیدی واحد های تعطیل راه اندازی واحد هایی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از بهسازی و ترمیم معابر شهرک‌های صنعتی یک و دو اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: یکی از مشکلات حال حاضر شهرک‌های صنعتی شماره ۱ و ۲ اردبیل، فرسودگی معابر و برخی از تأسیسات و زیرساخت‌های آن است که در اثر گذشت زمان، مستهلک و از بین رفته است.

وی از نقش بسیار مهم شرکت‌های خدماتی در ارائه خدمات مطلوب به صاحبان صنایع خبر داد و افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، موظف به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی هستیم تا با کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی، شاهد واگذاری امور به صاحبان صنایع باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: یکی از عمده مشکلات شرکت‌های خدماتی که متشکل از خود کارآفرینان و صنعتگران بوده و بدون کوچک‌ترین چشم داشتی در حال ارائه خدمات به واحدهای تولیدی هستند، کمبود منابع مالی است.

علایی تصریح کرد: یکی از منابع درآمد این شرکت‌های خدماتی، دریافت هزینه شارژ و مصرف آن به منظور هزینه‌های جاری و بهسازی معابر و زیرساخت‌های موجود است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، این منابع درآمدی کفاف بهسازی و ترمیم حتی یکی از خیابان‌های شهرک‌های صنعتی را نخواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بهترین راه حل ممکن، اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای بهسازی زیرساخت‌های موجود است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شاهد تحقق این درخواست بحق واحدهای تولیدی باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تلاش شده است با همراهی استاندار و مسئولان، کاستی‌های موجود در شهرک‌های صنعتی کاهش پیدا کند که خوشبختانه طی چند سال اخیر، اعتبارات بسیار مناسبی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تخصیص پیدا کرده است که در این خصوص، زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۵ خیابان شهرک صنعتی شماره ۲ و باند برگشت شهرک صنعتی شماره یک اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ضمن تاکید بر حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: پیمان‌سپاری و تعیین پیمانکار بهسازی باند رفت و برخی از معابر شهرک صنعتی شماره یک اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است که به زودی شاهد اجرای این پروژه زیرساختی خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای بهسازی باند رفت و برگشت و همچنین لکه‌گیری برخی از معابر شهرک صنعتی شماره ۲ نیز اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان نیمه اول سال جاری عملیاتی و در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده شود.

کد خبر 748800

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند