Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@05:27:57 GMT

بادِ موافق مانع ثبت رکورد تاریخی شد!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۶۰۹۵

بادِ موافق مانع ثبت رکورد تاریخی شد!

وزش بادِ موافق اجازه نداد نمایش شگفت‌انگیز دونده نیجریه‌ای و دوبار شکستن رکورد جهان در یک روز کامل شود.

به گزارش مشرق، صبح امروز (دوشنبه) در آخرین روز از مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در آمریکا، مراحل نیمه‌نهایی و نهایی ماده ۱۰۰ متر بامانع زنان جهان برگزار شد.

«توبی آموسان» نیجریه‌ای در مرحله نیمه‌نهایی با سرعتی خیره‌کننده دوید و در کمال شگفتی رکورد جهان را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با زمان ۱۲ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه از خط پایان گذشت و رکورد جهان را که پیش از این با زمان ۱۲.۲۰ ثانیه در اختیار «کندرا هریسون» آمریکایی بود.

آموسان سپس در فینال هم با زمان ۱۲ ثانیه و ۶ صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت و یک بار دیگر رکورد جهان را بهبود بخشید. ولی پس از لحظاتی اعلام شد که به‌دلیل اینکه سرعت باد موافق بیش از حد مجاز بوده است، این رکورد رسمیت پیدا نمی‌کند.

بنابراین دونده ۲۳ ساله اهل نیجریه قهرمان جهان شد و حالا با زمان ۱۲ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه هم رکورد جهان را در اختیار خود دارد.

عملکرد او واکنش تحسین‌برانگیز بسیاری از اهالی دو و میدانی جهان از جمله سلطان سرعت دنیا «یوسین بولت» را در پی داشت.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یوسین بولت نیجریه دوومیدانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رکورد جهان زمان ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات

سریع‌ترین مرد ایران در تور جهانی امارات پنجم شد.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین‌المللی دوومیدانی امارات، حسن تفتیان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

به گزارش ایسنا، در این مسابقات حمیده اسماعیل‌نژاد در ۱۰۰ متر زنان برنز گرفت، علی امیریان در ۸۰۰ متر طلا گرفت و تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی ایران در حالی که تنها شرکت‌کننده حاضر در این ماده بود به مدال طلا رسید. مریم طوسی هم در ۲۰۰ متر زنان چهارم شد.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • رکورد تاریخی رئال به نام مودریچ شد
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • حسن تفتیان در جایگاه پنجم ایستاد
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام