Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز سه روز است‌که از حادثه دلخراش سیل استهبان می‌گذرد و ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پیکر بی‌جان آخرین مفقودی سیل که یک دختربچه یک ساله است پیدا شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، صبح امروز در گفتگویی درباره این رخداد به خبرگزاری فارس گفت: عصر جمعه ۳۱ تیرماه بر اثر بارش باران در نی‌ریز و لایزنگان داراب، آب سد رودبال به ناگاه و در عرض مدت ۳۰ دقیقه افزایش یافت و مردمی که برای تفریح به این منطقه آمده بودند را غافلگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلیل عبدالهی اظهار داشت: در پی وقوع این سیل که به دلیل آفتابی بودن ان منطقه غیرقابل تصور بود و مردم وقوع سیل را باور نداشتند، سه هزار نفر گرفتار شدند که بیشتر افراد همان زمان توسط نیروهای امدادی و مردم محلی که به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حضور یافته بودند از محل حادثه دور شدند. 

وی ادامه داد: پس از ان ۵۵ نفر نیز از مرگ حتمی نجات داده شده و ۵ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. 

عبدالهی تاکید کرد: متاسفانه در این میان ۲۲ نفر شامل ۱۱ زن، ۴ مرد و ۷ کودک از شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان، فسا و داراب در آب غرق شدند که از همان لحظه عملیات جستجوی آنها آغاز شد. 

وی افزود: اجساد قربانیان به تدریج کشف شد و تنها پیکر دو کودک پیدا نشده بود که یکی از انها دیروز و یک دختربچه حدود یک ساله که خانواده وی نیز در این اتفاق جان باخته‌اند، ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به عنوان اخرین مفقودی کشف شد. 

عبدالهی با بیان اینکه با تکمیل شدن آمار مفقودین این سیل احتمال می‌رود عملیات جستجو امروز پایان بگیرد، یادآور شد: با تکمیل گزارش پزشکی قانونی و صورت جلسه نهایی احتمالاً امروز پرونده سیل استهبان بسته شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه سازمان هواشناسی به صورت کلی ظهر روز جمعه در اخبار ساعت ۱۴ هشدارهایی را مبنی‌بر طغیان رودخانه‌ها اعلام کرده بود، گفت: متاسفانه اتفاق در سطحی که رخ داد قابل پیش‌بینی نبود و تصور نمی‌شد در یک محیط آفتابی سیلی به این شدت رخ دهد. 

 

اسامی فوت‌شدگان حادثه به شرح زیر است:
1- سعید نسیمی فرزند داوود
2- طناز صادقی فرزند ذبیح الله
3- طاها صادقی فرزند ذبیح الله
4- محمد صالح ملک حسینی فرزند نادر
5- ماه نسا آرامش پور فرزند حمزه
6- معصومه زرین قلم فرزند علی مدد
7- مریم ملک حسینی فرزند علی
8- محمد طاهر ملک حسینی زاده فرزند صابر
9- منظر ملک حسینی فرزند عیدی محمد
10- امیر عباس شکوهی فرزند علی
11- محمد جواد دوست دار فرزند خداداد
12- رقیه ملک حسینی فرزند برجعلی
13- صدیقه ملک حسینی فرزند برجعلی
14- سکینه احکامی فرزند غلامرضا
15- گل آفتاب زرین قلم فرزند علی مدد
16- علی اصغر مهربان پور فرزند محمدرضا
17- رقیه ملک حسینی فرزند خداقلی
18- محمدرضا مهربان پور فرزند ابراهیم
19- فهیمه بهرامیان فرزند بهیار
20- بنفشه بقری فرزند مراد 

حضور مسئولان کشوری و استانی

پس از وقوع حادثه استاندار فارس، مدیرکل بحران کشور، مدیر کل بحران فارس، رئیس کل دادگستری، فرمانده سپاه فجر فارس، مدیران اورژانس و هلال احمر، نیروهای امدادی، اعزام گروه‌های تخصصی غواصی و نجات غریق از سازمان آتش‌نشانی شیراز، هلال احمر و گروه‌های مردمی جهت کمک به وضعیت مردم حادثه‌دیده و بررسی موضوع در محل حضور یافتند. 
مدیرکل بازرسی منطقه سه کشور نیز روز گذشته جهت بررسی ابعاد این حادثه به استهبات سفر کرد. 

همچنین معاون اول رئیس جمهور نیز از ابتدای وقوع حادثه طی تماسی با استاندار فارس خواستار رسیدگی به موضوع شد. 

محمد مخبر، بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع به حادثه سیل شهرستان استهبان تاکید کرد.

وی از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان مربوطه ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصور احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود. 

معاون اول رئیس جمهور در این تماس تلفنی بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تاکید کرد. 

مخبر همچنین پس از ارائه گزارش محمد هادی ایمانیه از آخرین وضعیت این حادثه، از وی خواست تا زمینه‌های شکل گیری این حادثه با دقت بررسی و ضمن ارسال گزارش کارشناسی و دقیق، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی صورت گیرد. 

سخنگوی دولت: تمام امکانات برای امدادرسانی به سیل استهبان بسیج شد 

سخنگوی دولت اعلام کرد: تمام امکانات برای یافتن مفقودین و بررسی علت حادثه سیل استهبان بسیج شده است. 

علی‬ بهادری‌ جهرمی‬ سخنگوی‬ دولت‬ در‬ حساب‬ کاربری‬ خود‬ در‬ توئیتر، ‬ نوشت: ‬ ‏درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در حادثه سیل استان فارس تسلیت می‌گویم. 

وی اعلام کرد: تمام امکانات برای یافتن مفقودین و بررسی علت حادثه بسیج شده است. 

از سفر وزیر کشور به استهبان تا دستور رسیدگی مادی و معنوی به داغ‌دیدگان از سوی رئیس جمهور

در جریان وقوع این حادثه وزیر کشور به استان فارس و شهرستان استهبان سفر کرد تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرد و علل وقوع حادثه را از نزدیک بررسی کند. 

احمد وحیدی در حاشیه این بازدید گفت: ابعاد مختلف حادثه بررسی خواهد شد تا ببینیم اهمال‌کاری و قصوری صورت گرفته یا نه و کمک کنیم زودتر ابعاد حادثه مشخص شود. 

وی افزود: متاسفانه در این حادثه هم‌وطنانی از شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز، فسا و داراب را از دست دادیم که اتفاقی بسیار تلخ و ناگوار بود. 

وحیدی با اشاره به اینکه این حادثه اولین بار بود اینگونه رخ داد، گفت: چنین حادثه‌ای را در سال‌های ۶۵ و ۸۸ ان هم در زمستان شاهد بودیم اما اتفاق خاصی رخ نداد. 

وی با تاکید بر اینکه خسارات را جبران می‌کنیم، گفت: خودروهای خسارت دیده و همچنین خانواده‌های داغ‌دیده حمایت می‌شوند. 

وحیدی با اشاره به لزوم بررسی این موضوع که برای هواشناسی امکان تشخیص چنین وضعیتی وجود نداشته یا ایستگاه نقطه‌ای نداشته‌اند، گفت: لازم است در صورت نبود ایستگاه هواشناسی نسبت به نصب آن اقدام شود و همچنین سکوهایی برای استفاده مردم در این تفرجگاه پر رفت و آمد ساخته شود. 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز در پیامی با ابراز تاسف و اندوه از جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان به وزیر کشور ماموریت داد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند. 

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛ بسم‌‏الله الرحمن الرحیم 

حادثه ناگوار طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استهبان فارس و جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان عزیز موجب تأسف و اندوه فراوان گردید. 

به وزیر کشور ماموریت می‌دهم ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند. 

اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان‏باختگان این رخداد تلخ رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم. 

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی علل وقوع سیل استهبان 

رئیس مجلس با تاکید بر استفاده از تمامی امکانات دستگاه‌های امدادی برای حل مشکلات حادثه دیدگان سیل استهبان، از کمیسیون عمران خواست با قید فوریت گزارش علل وقوع و شناسایی قصورات دستگاه‌های مذکور را ارائه کند. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 2 مرداد در نطق پیش از دستور خود درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت گفت و افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی و امدادی با حداکثر سرعت در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی طی ماموریتی به کمیسیون عمران تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل استهبان سد رودبال حادثه ملک حسینی فرزند کمیسیون عمران سیل استهبان وقوع حادثه رئیس جمهور فرزند علی وزیر کشور علل وقوع نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور

زمان برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس جمهور، مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گفته هاشمی قرار است در این مراسم 230 میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

همچنین قرار است فردا (پنج‌شنبه) جلسه‌ای در وزارت ورزش با حضور روسای فدراسیون‌ها پیرامون مراسم تجلیل از مدال‌آوران برگزار شود و آخرین هماهنگی‌ها درخصوص این مراسم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور