Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از پیشرفت عملیات اجرایی پاسگاه حفاظتی چم چیت دورود خبر داد و گفت: این پاسگاه با زیربنای ۱۴۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجراست.

شیرزاد نجفی، اظهار کرد: پاسگاه حفاظتی در اثربخشی فعالیت‌های حفاظتی سازمان در حوزه حفظ عرصه‌های ملی (جنگل، مراتع و بیابان) و تقویت و عمومیت بخشیدن رفتارهای قانونمند در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار مفید و البته ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان، تقویت برنامه‌های پیشگیری و کاهش پرونده‌های متشکله از طریق اجرای اقدامات ارشادی بازدارنده، بالا بردن ضریب حفاظت از منابع طبیعی و انفال در کشور، خودباوری همکاران حفاظتی خصوصاً در عرصه‌ها و هنگام برخورد با متخلفین، تقویت پوشش حفاظتی بر مناطق جنگلی استان و... را از جمله اهداف احداث پاسگاه‌های حفاظتی دانست و تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه بیش از ۱۹ هزار هکتار از جنگل‌های دورود تحت پوشش حفاظتی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: با احداث این پاسگاه، علاوه بر گشت و مراقبت‌های ۲۴ ساعته زمینی، کل منطقه با استفاده از دوربین‌های ثابت و پهپاد نیز پایش می‌شوند.

نجفی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث فنداسیون و اسکلت این پاسگاه هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای احداث کامل این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیون ریال اعتبار لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان آبخيزداري منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در راستای مقابله با قاچاق چوب، از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازدید کردند.

در جریان این بازدید سرزده، مأموران منابع طبیعی موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان