Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه رگبارهای موسمی در این استان هشدار داد.

"رضا کاکاوند"، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز جمعه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه که همه مناطق استان را فرا خواهد گرفت، رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ را در پی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیل و رودخانه ها، اختلال در تردد، کاهش دید، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق را از مخاطرات این سامانه بارشی است.

کاکاوند بیان کرد: آمادگی کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و راهداری، سازمان جهادکشاورزی و شرکت های خدمات رسان جهت مقابله با خسارات احتمالی، پاکسازی کانال‌ها و آب‌راه‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، جابجایی نشدن عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، لغو احتمالی پروازها، مراقبت از حوضچه‌های ماهی و پرورش ماهی و مراقبت از محصولات کشاورزی توصیه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد هواشناسي هشدار هواشناسی سامانه بارشی سازمان جهاد کشاورزی رگبار و رعد و برق تگرگ سیلاب کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان از عصر امروز ۱۴ اردیبهشت تا اواخر فردا ۱۵ اردیبهشت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به اتخاذ تمهیدات به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل