Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد علوی گفت: بیشترین آمار فوت ناشی از غرق شدگی درسال ۱۳۹۶ با ۱۶۱ مورد، سال ۱۳۹۷ با ۱۱۸ مورد، سال ۱۳۹۸ با ۱۵۱ مورد و سال ۱۳۹۹ با ۱۲۹ مورد مربوط به استان خوزستان بود و درسال ۱۴۰۰ استان مازندران با ۱۴۷ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

به گفته او، بیشترین موارد غرق‌شدگی در استان‌های، مازندران و گیلان، خوزستان و فارس گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۴سال (۹۸-۸۴)در سطح کشور ۱۵ هزار و ۹۹۹ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۵ درصد مرد و ۱۵درصد زن بودند.

آقای علوی گفت: بیشترین آمار غرق شدگی به ترتیب مربوط به سال های ۱۳۸۴ با یک هزار و ۲۸۰ غریق، ۱۳۹۸ با یک هزار و ۲۷۵ غریق و ۱۳۸۶ با یک هزار و ۲۲۰ مورد، و کمترین آمار به ترتیب مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ با ۸۷۹ غریق، ۱۳۹۳ با ۸۹۸ و سال ۱۳۹۵ با ۹۱۳ غریق ثبت شد.

عاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۸ درصد از کل موارد مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه کشور، مرگ ناشی از حوادث و سوانح غیرعمدی بوده که حدود ۱۶ درصد مرگ ناشی از حوادث و سوانح غیرعمدی در گروه سنی فوق، ناشی از غرق شدگی بود.

او می گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد غرق شدگی‌ کودکان در حوض ها و استخرهایی که به منظور کارهایی نظیر ذخیره آب کشاورزی، استخر پرورش ماهی و مواردی از این دست تعبیه شده به وقوع می‌پیوندد و بیش از ۳۵ درصد در منابع آب طبیعی مانند دریا، دریاچه‌ و رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد.

سید محمد علوی بیان گفت: غرق‌شدگی یکی از مشکلات جدی سلامت و بهداشت عمومی است و با آغاز فصل گرما و تعطیلات، شماری از هموطنان و گردشگران هنگام شنا در دریا، رودخانه، استخر و ... دچار غرق شدگی می‌شوند.

۲۵ جولای مصادف با سوم مرداد، روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی است. براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در کشورهای با درآمد متوسط رخ می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غرق شدگی آمار غرق شدگان ناشی از غرق شدگی غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در یک ماهه امسال با افزایش ۱۸.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۱۰ TEU افزایش یافت.

وی بیان کرد: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نیز در بنادر استان بوشهر با افزایش یک درصدی به چهار میلیون و ۶۳۸ هزار و ۵۱۸ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در ماه گذشته میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۳۶ برابری به ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن رسیده که بیشترین ترانزیت انجام شده به ترتیب شامل مواد نفتی، ماشین آلات، لوازم یدکی، چوب و تخته و مصنوعات فلزی است.

شکیبی نسب اظهار داشت: در فروردین ماه امسال میزان واردات در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۱۷۱ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۹۹۱ تن رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: آمار جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در مجموع افزایش ۲۰ درصدی داشته که در این بین بندر گناوه با افزایش ۵۸ درصدی و جابجایی هفت هزار و ۷۱۹ مسافر شاهد بیشترین افزایش بوده است.

شکیبی نسب افزود: در ماه گذشته آمار تردد شناورد‌های بالا یک هزار تن در بنادر استان نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۹۲ فروند شناور رسید.

وی گفت: در ماه گذشته ۴۷۶ فروند شناور در بنادر استان تردد داشته که بیشترین تردد‌ها به ترتیب مربوط به شناور‌های بارج، لنج و سایر، تانکر، مسافری، جنرال کارگو و کانتینری بوده است.

دیگر خبرها

  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است