Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدا قرار بود یارانه جدید در قالب کالابرگ پرداخت شود. اما چون زیرساخت‌های توزیع کوپن الکترونیک فراهم نبود قرار شد تا آماده شدن زیرساخت‌ها این پرداخت، نقدی باشد.

سه ماه از زمان واریز یارانه نقدی گذشته و هنوز خبری از فراهم شدن زیرساخت‌های توزیع کوپن نیست. برای همین انتظار می‌رود یارانه مرداد ماه هم مانند ماه‌های گذشته به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم اعلام شده بود که تا زمانی که همه زیرساخت‌ها فراهم نشود، واریز یارانه‌ها به صورت نقدی است. اما تاکنون هیچ کدام از مقامات دولت، درباره زمان قطع نقدی یارانه و پرداخت کالابرگ آمار و گزارش رسمی نداده‌اند.

همین روند مجلس باعث انتقاد برخی از نمایندگان مجلس شد و اعلام کردند که احتمالا هدف دولت ادامه پرداخت نقدی این مبلغ است و طرح پرداخت کوپن برای همیشه از دستور کار خارج شده است.

اما دولت به این گمانه‌زنی واکنش خاصی نشان نداده و فعلا واریز یارانه‌ها را ادامه می‌دهد.

حسین عباسی، استاد اقتصاد هم چندی قبل در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت بعید است که دولت بخواهد و بتواند یارانه نقدی را حذف کند. چون زمانی که پرداخت نقدی به مردم انجام می‌شود، حذف و جایگزینی آن واکنش‌های منفی به همراه دارد.

بسیاری از مردم هم خواستار واریز نقدی یارانه‌ها هستند و می‌گویند این مبلغ را صرف اجاره خانه و هزینه‌های دیگر زندگی خود می‌کنند. برخی دیگر معتقدند دولت باید به واریز نقدی ادامه دهد و نحوه هزینه‌کرد این پول را به خود مردم بدهد. اگر افرادی می‌خواهند با آن کالای اساسی و مواد خوراکی بخرند. اگرنه هر کدام آن را در جایی که خودشان تشخیص می‌دهند هزینه کنند.

منبع: تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه نقدی جدید یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی یارانه نقدی جاماندگان زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران