Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:52:44 GMT

آبله میمون به سراغ کودکان نیز می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۱۰۶

آبله میمون به سراغ کودکان نیز می‌رود؟

در حالی که اخبار مربوط به ابتلای کودکان به بیماری آبله میمونی برای والدین نگران کننده است، کارشناسان بر این باورند که احتمال شیوع این بیماری در میان کودکان بعید است.

دکتر ایوان مالدونادو از مرکز سلامت کودکان استنفورد گفت: احتمال ابتلای کودکان به این بیماری بسیار کم است؛ اما دلیلی وجود ندارد که کودکان به این بیماری مبتلا نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چندی پیش این طور به نظر می‌رسید که آبله میمونی بیشتر گروه خاصی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این خاطرنشان کرده بود که اگر به اپیدمیولوژی این بیماری دقت کنید، بیشتر در میان مردانی مشاهده می شود که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند؛ اگرچه بیماری منحصرا به این افراد محدود نمی شود.

مالدونادو افزود: فکر می‌کنم افراد باید بسیار مراقب تماس و ارتباط خود با افرادی باشند که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری قرار دارند.

در حالی که برخی از بزرگسالان برای دریافت واکسن آبله میمونی اقدام کرده‌اند تا از خود در برابر این بیماری محافظت کنند، گزینه مشابهی برای کودکان وجود ندارد.

این پزشک توضیح داد: مطالعاتی در مورد تاثیر واکسن روی بزرگسالان انجام شده اند. داده‌های زیادی در مورد کودکان نداریم و باید داده‌های بیشتری در مورد کودکان جمع آوری کنیم. در حال حاضر، والدین نگران می‌توانند در صورت مشاهده علائم بثورات پوستی، لرز، تب و ورم غدد لنفاوی مراقبت‌های لازم را برای کودک خود در نظر بگیرند. همچنین از آن جایی که بیماری آبله میمونی می‌تواند از حیوانات به انسان منتقل شود، والدین باید از تماس فرزندان خود با جوندگان، میمون‌ها و حیوانات بیمار جلوگیری کنند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، کودکان باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویند، از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده و از افراد آلوده دوری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبله میمون واکسن کودکان آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، کروکودیل ، میمون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی