Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:45:36 GMT

دو مراقب مرکز احسان اهواز اخراج شدند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۱۳۶

دو مراقب مرکز احسان اهواز اخراج شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان " در مرکز احسان اهواز چه خبر است"، هیأتی از مسئولان بهزیستی استان خوزستان و شهرستان اهواز در محل مرکز توانبخشی غیر دولتی نگهداری معلولین ذهنی احسان اهواز حاضر و بررسی دقیق به عمل آمد.

مرکز فوق الذکر خصوصی و غیردولتی بوده و سابقه حدود بیست سال فعالیت تخصصی در حوزه نگهداری معلولین ذهنی پسرانه بالای ۱۴ سال را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم مذکور مربوط به چندین ماه قبل می‌باشد که دو نفر از پرسنل مرکز توانبخشی برای کنترل یکی از توانخواهان دارای معلولیت ذهنی اتیسم و اختلالات رفتاری خیلی شدید، اقدام به مهار فیزیکی با استفاده از لباس نمودند.

لازم به ذکر است توانخواه مذکور به دلیل نوع معلولیت و اختلالات رفتاری خیلی شدید، علیرغم ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی، به طور مستمر به خود و دیگران آسیب می‌رساند و خانواده نیز حاضر به نگهداری توانخواه نمی‌باشد و معلول مذکور نیز در حال حاضر در مرکز نگهداری می‌شود و با معاینه بدنی تخصصی صورت گرفته هیچ‌گونه آسیب، کبودی و … ملاحظه نشده است و از نظر جسمی سالم می‌باشد.

همچنین یک نفر توانخواه بدون لباس در فیلم مشاهده می‌شود که در سالن کنار حمام برای استحمام آماده شده است.

همچنین در بخشی از فیلم تعدادی از معلولین را نشان می‌دهد که پنکه‌ای برای آنها روشن شده است که این امر به دلیل این است که این فیلم مربوط به قبل از شروع فصل گرما بوده، کما اینکه مرکز مجهز به سیستم سرمایشی مناسب می‌باشد.

لذا به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز به همراه هیأتی با حضور در مرکز ضمن بررسی وضعیت معلولین و نحوه‌ی مراقبت از آنها، پیگیری دقیق موضوع و برخورد قانونی با افراد خاطی احتمالی را صادر نمودند و همچنین جلسه کمیته نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان در محل مرکز و سپس در بهزیستی استان برگزار و تصمیمات اولیه به قرار ذیل صورت پذیرفت:

۱- دو نفر مراقب مذکور به دلیل نحوه مهار غیر اصولی و نامناسب توانخواه توسط صاحب امتیاز مرکز اخراج و به مراجع قانونی جهت تصمیم گیری معرفی شدند.

۲- مسئول فنی مرکز به دلیل عدم نظارت کافی، تعلیق و صاحب امتیاز مرکز با حفظ سمت و تا انتخاب مسئول فنی جدید انجام وظیفه می‌نماید.

۳- صدور اخطار کتبی برای مرکز توسط کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی خوزستان

شایان ذکر است نگهداری و کنترل معلولان در مراکز شبانه روزی به دلیل اختلالات رفتاری و روانی تعداد زیادی از توانخواهان، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و نیازمند دقت، تعهد و تخصص می‌باشد و سازمان بهزیستی نیز با تلاش شبانه روزی و صادقانه کارکنان خدوم و تلاشگر خود بر فعالیت مراکز نگهداری مربوطه نظارت مستمر دارد و با هر گونه قصور و تخلف برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

در پایان ضمن تشکر از رسانه‌های محترم به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه هدف بهزیستی و با احترام به احساسات پاک مردم فهیم، بدیهی است دلسوزان و همکاران محترم این سازمان با دقت و ظرافت و بدون اغماضی به این موارد رسیدگی می‌کنند، چه بسا برخی گزارش‌ها پس از بررسی کارشناسی و تخصصی، آن چیزی نباشد که در گزارش‌های تصویری و یا مکتوب آمده است.

کد خبر 5546820 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اوتیسم جوابیه فضای مجازی شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا سیلاب گردشگری شورای شهر اربعین حسینی شهردار تهران سازمان بازرسی کل کشور سیل استهبان نیروی انتظامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • تالار افلاک خرم آباد به علت تیراندازی‌ در مجالس عروسی پلمب شد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت