Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@11:46:02 GMT

وکیل پرونده: بله! رأی شکسته شده

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۳۰۴

وکیل پرونده: بله! رأی شکسته شده

در روزهای گذشته نام مارک ویلموتس، سرمربی سابق و مغضوب تیم ملی فوتبال یک‌بار دیگر سر زبان‌ها افتاد. مربی‌ای که در خرداد 98 در مرحله انتخابی جام جهانی قطر هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و آذر همین سال ساز جدایی کوک کرد.

روزنامه ایران: مرد بلژیکی که تنها در 6 بازی (4 دیدار رسمی و 2 دیدار دوستانه) روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست و شکست‌های تلخ برابر عراق و بحرین را به یادگار گذاشت، در ادامه قراردادش را یک‌طرفه فسخ و با شکایت به فیفا، فدراسیون و در واقع فوتبال ایران را با چالشی بزرگ مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در مقطع حضورش بالغ بر 2 میلیون یورو از قراردادش را دریافت کرده بود، با شکایت به فیفا خواستار غرامت 6 میلیون یورویی شد. رأیی که باعث شد فدراسیون فوتبال ایران، پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ببرد و با استخدام وکلایی تلاش کند بلکه حکم غرامت شکسته شود. در شرایطی که اعلام رأی پرونده چند بار توسط CAS به تأخیر افتاده، دیروز صفی‌الله فغانپور، سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال مدعی شد که رأی پرونده ویلموتس به 3 میلیون یورو کاهش یافته است. او گفت: «هنوز رأی ابلاغ نشده اما حکم صادر شده و این موضوع قطعی است. شکسته شدن رأی کمیته انضباطی فیفا برای اولین بار اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله فصل جدیدی از دفاعیات ما باشد تا بتوانیم در آینده نیز در مجامع بین‌المللی نیز خوش بدرخشیم. پیش از این همه پرونده‌هایی که در سطح ملی و باشگاهی داشته‌ایم بدون اینکه دیده و مطالعه شوند یا به دفاعیات ما توجه شود، تأیید شد و محکوم شدیم.» پس از ادعای فغانپور، فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرد که برخلاف برخی اخبار منتشر شده از منابع غیر رسمی و افرادی که هیچ گونه سمتی در این خصوص ندارند، هنوز رأی پرونده ویلموتس از جانب دادگاه عالی ورزش اعلام نشده است. فغانپور هم در مورد بی‌اطلاعی فدراسیون فوتبال گفت: «همین هفته رأی ابلاغ می‌شود و به دست همه می‌رسد. محکومیت ما با احتساب 5 درصد و خسارت تأخیر و تأدیه حدود 12 میلیون یورو می‌شد اما این رأی نقض شد و با حساب خسارت تأخیر در پرداخت باید حدود 3 میلیون یورو پرداخت کنیم. بحث مبلغ یک طرف است و نقض شدن حکم بحثی دیگر. مهم‌تر از مبلغ پرداختی اصل ماجرا برای ما این بود که این رأی در CAS نقض شود که شد. به این دلیل که همیشه بازنده این ماجراها بودیم، شکسته شدن رأی برای اولین بار گام مثبتی است.» نکته اینکه اگر ادعای فغانپور مبنی بر شکسته شدن رأی صحت داشته باشد بازهم فدراسیون فوتبال موظف به پرداخت رقمی حدود 100 میلیارد تومان می‌شود که نشان از قرارداد ننگین مسئولان وقت فدراسیون با این مربی بلژیکی دارد.


در این میان دیروز روزبه وثوق احمدی یکی از وکلای فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس درباره شکسته شدن رأی کمیته تعیین وضعیت فیفا و نصف شدن آن، گفت: «من به عنوان وکیل پرونده که در دیوان داوری ورزش حضور دارم، می‌گویم که هنوزهیچ ابلاغی مبنی بر صدور رأی دریافت نکرده‌ایم و تمام این مواردی که مطرح شده گمانه‌زنی است. پرونده فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس، تیر سال گذشته جلسه رسیدگی‌اش برگزار شد و الان در چند مرحله به تعویق افتاده اما در 25 - 20 روز گذشته، CAS اخطاری فرستاد که شما باید مبلغی به عنوان مابقی هزینه رسیدگی پرداخت کنید تا بعد از آن رأی ابلاغ شود. این گمانه‌زنی‌ها به همین دلیل به وجود آمده است. در حال حاضر این مبلغ پرداخت شده و رأی در آستانه صادر شدن است.»این وکیل ایرانی در CAS در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال شکسته شدن رأی پرونده ویلموتس وجود دارد؟ گفت: «من به شکسته شدن رأی امیدوارم. تلاش‌های گروهی زیادی انجام شد و امیدواریم رأیی که کمیته تعیین وضعیت فیفا صادر کرده بود، شکسته شود. با این حال هیچ چیز مشخص نیست و تا زمانی که رأی ابلاغ شود نمی‌توان چیزی گفت.»


با این اوصاف، رضا شاه‌منصوری یکی دیگر از وکلای فدراسیون در پرونده ویلموتس در خصوص اخبار منتشر شده به خبرنگار«ایران» گفت: «رأی فیفا در خصوص پرونده ویلموتس منصفانه نبود به این دلیل که ابهاماتی در قرارداد او وجود داشت. فدراسیون فوتبال در آن زمان اقدامات مناسبی در خصوص پرداخت مطالبات این مربی انجام داد که از جمله این اقدامات پرداخت 2 میلیون یورو توسط فدراسیون در بانک ترکیه بود.»


او افزود: «یکی دیگر از نکات مبهم این بود که ویلموتس پس از فسخ قرارداد مجدداً روی نیمکت تیم ملی نشست و به این دلیل اعلام رأی قاطع توسط مجامع بین‌المللی به این سادگی نبود و نیاز به بررسی چند باره داشت. این گونه نبود که فیفا بیاید و به سادگی فدراسیون فوتبال را محکوم و فدراسیون هم مبلغ 6 میلیون یورو را به این مربی پرداخت کند. زمانی که در خصوص رأی فیفا تجدیدنظرخواهی شد دیوان عالی ورزش اعلام کرد که ویلموتس مستحق دریافت این عدد نیست.» این وکیل پرونده ویلموتس در ادامه به ادعای فغانپور در خصوص شکسته شدن مبلغ 6 میلیون یورو این گونه واکنش نشان داد: «از نظر من رأی با کاهش خسارت شکسته خواهد شد و من هم معتقدم که مبلغ غرامت 3 میلیون یورو خواهد بود و قطعاً رأی پرونده در هفته جاری ابلاغ خواهد شد. در واقع در این پرونده انتظار می‌رود که رأی فیفا توسط دیوان عالی ورزش شکسته شود که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.»

نکته

پرداخت ۵ میلیون یورو و حراج ساختمان فدراسیون برای مربی ۴۵۰ هزار یورویی!
لطفاً ژست فاتح نگیرید

​​​​​​​دیروز صحبت‌هایی درخصوص شکسته شدن رأی 6میلیون یورویی مارک ویلموتس به 3میلیون یورو مطرح شد. در صورت صحت این ادعا که رأی پرونده ویلموتس شکسته شده و فدراسیون فوتبال باید 3میلیون یورو به این مربی بلژیکی پرداخت کند، آیا این یک پیروزی محسوب می‌شود؟ 2میلیون یورو پرداخت اولیه، 3میلیون رأی CAS به‌ اضافه جریمه دیرکرد آن، ساختمان فدراسیون فوتبال و 2دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به‌ همراه پرداخت ده‌ها میلیارد تومان به شستا فقط برای یک امضا پای قرارداد ننگین مربی 450هزار یورویی! صفی‌الله فغانپور، سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در حالی از پیروزی شکوهمندانه صحبت کرده که در اظهارنظری عجیب، خسارت این پرونده را تا 12میلیون یورو افزایش داد تا در صورت کاهش آن به 3میلیون یورو، از آن پیروزی بزرگی بسازد. عددی که مبنایی ندارد و حکم فیفا 6میلیون یورو به‌ اضافه سالیانه 5درصد جریمه دیرکرد بوده که به هر شکل محاسبه‌ای به 12میلیون یورو نمی‌رسد. حالا مقصران کوچک و بزرگ پرونده‌ای که میلیاردها تومان سرمایه فوتبال ایران را به باد داده‌اند، نمی‌توانند بابت شکسته شدن رأی غرامت این قرارداد ننگین، ژست پیروزی بگیرند. جالب اینکه دو رئیس فدراسیون (تاج و عزیزی‌خادم) و دو سرپرست (حیدر بهاروند و میرشاد ماجدی) درگیر این پرونده جنجالی فوتبال ایران بودند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رأی پرونده ویلموتس فدراسیون فوتبال شکسته شدن رأی فوتبال ایران مارک ویلموتس میلیون یورو رأی ابلاغ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا

سرهنگ محمدرضا بیلری گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده است؛ اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده برای رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

 وی افزود: بدین منظور ماموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضایی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا برای پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا