Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:23:38 GMT

بزرگ‌ترین سد هسته آسفالتی کشور در بوشهر ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۵۱۹

بزرگ‌ترین سد هسته آسفالتی کشور در بوشهر ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جمشید تویل ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سد مخزنی دالکی، بر روی رودخانه این شهر با سطح حوضه آبریز بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهر در حال ساخت است که از نظر فنی و اجرایی، نخستین بار است سدی با این ابعاد به صورت هسته آسفالتی درکشور ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: تاکنون برای ساخت این سد در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و برای تکمیل آن به یک‌ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: حجم خاکریز این سد افزون بر ۶ میلیون مترمکعب است و حجم خاک برداری طرح در سرریز و ساختگاه بدنه اصلی نیز به همین میزان خواهد بود و در حال حاضر فرازبند سد تکمیل شده و ساخت بدنه سد در حال انجام است و امید داریم تا سه سال آینده با تزریق اعتبارات مورد نیاز، بدنه سد را تکمیل کنیم.

تویل با اشاره به اینکه سد دالکی علاوه بر کنترل سیلاب ها، آبی پایدار در اختیار بیش از دو میلیون اصله نخل در ۱۳ هزار هکتار از اراضی پایین دست قرار خواهد داد و نقش مهمی در تامین حقابه‌های محیط زیست خواهد داشت تاکید کرد: اکنون ۱۸ هزار هکتار از نخیلات استان بوشهر زیر پوشش شبکه آبیاری دالکی و رئیسعلی دلواری در منطقه دشتستان است که در طول سال به سبب خشکسالی تعداد دوره‌های آبیاری آنها کاهش یافته است؛ پیش بینی شده در اوج فعالیت ساخت سد دالکی، افزون بر یک هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

وی اضافه داشت: سد دالکی دارای طول تاج یک‌هزار و ۱۷۶ متر، ارتفاع ۱۱۰ متر و ۲۷۰ میلیون متر مکعب حجم آبگیری آن است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سد دالکی آب منطقه ای بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود

شنیده‌ها حاکی از آن است که مشکلات ساخت سری هفتم سریال «پایتخت» رفع شده‌است و قرار است این سریال پر مخاطب و محبوب تلویزیون، با تغییرات بسیاری از جمله جایگزین شدن برخی شخصیت‌ها مانند سارا و نیکا با دیگر بازیگران و بهره‌گیری از بازیگران و هنرمندان محلی و بومی استان مازندران تولید شود.

پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلوهای همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری به خبرنگار صبا گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود:« به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

تصور بر این است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور تیم کامل بازیگران فصول قبلی به جز مهران احمدی و سارا و نیکا فرقانی اصل، تابستان امسال و در مردادماه کلید بخورد.

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها امروز از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم،سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد