Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:40:53 GMT

اعزام آتش‌نشانان سمنان به ۴۵۵ مورد حادثه‌ و حریق

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۵۳۴

اعزام آتش‌نشانان سمنان به ۴۵۵ مورد حادثه‌ و حریق

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از پوشش ۴۵۵ مورد حادثه‌ و حریق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ توسط آتش‌نشانان سمنانی خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۳۰ مورد آتش‌سوزی و ۳۲۵ مورد عملیات امداد و نجات در شهر سمنان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در این سه ماه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۴۹۸۰ تماس که از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ حاصل شده، پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد تماس، آتش‌نشانان سازمان با مجموع ۲۲۶ ساعت و چهار دقیقه عملیات اطفا، امداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۲۵ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه، به کار خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ۱۳۰ مورد حادثه آتش‌سوزی را در این مدت پوشش دادند و علت حریق‌های رخ داده بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی بوده است؛ از این میزان حادثه بیشترین تعداد آن ۳۶ مورد مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه و ضایعات)، ۲۲ مورد مربوط به حریق منزل مسکونی و ۱۹ مورد مربوط به حریق پارک‌ها و فضای سبز بوده است.

رهایی تصریح کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرداری سمنان طی این سه ماه در ۳۲۵ مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو و محبوس شدن در آسانسور شرکت داشته‌اند و به شهروندان و هم‌وطنان امدادرسانی کرده‌اند و آنان را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث (۱۳۲ مورد) مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور و اماکن به تعداد ۷۴ مورد بوده است، گفت: ۴۱ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: تعداد نجات یافتگان این عملیات‌ها در سه ماهه نخست امسال ۲۳۷ نفر (مرد و زن) است که توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شده‌اند.

کد خبر 590791

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خدمات شهری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشان اطفاء حريق امداد ونجات امدادرسانی آتش نشانان حوادث شهری شهرداری سمنان شورای شهر سمنان شهر سمنان شهرهاي ايران شهر شهرداری شهرداری ها آتش نشاني تجهیزات آتش نشانی ايستگاه آتش نشاني حادثه حادثه و حریق حوادث سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی سامانه 125 مدیریت شهری برنامه ریزی شهری سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سمنان محدوده شهر محدوده شهري امداد رسانی امدادرسانی در سوانح عملیات نجات قطعی برق و محبوس شدن در آسانسور حريق پارك ها حريق بوستان ها آتش نشانان ماموران آتش نشانی آماده باش آتش نشانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان آتش نشانان مورد حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز