Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@01:02:39 GMT

گلایه صریح هاشمی‌طبا از تهدیدات علیه حسن روحانی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۵۳۹

گلایه صریح هاشمی‌طبا از تهدیدات علیه حسن روحانی

به گزارش «تابناک» به نقل از قرن نو، هفته گذشته بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در دیدار عیدانه با مسئولان دولت سابق، گفت: «پس از انقلاب، کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و از همه این مشکلات توانسته به‌نحوی عبور کند. پس از جنگ تحمیلی و ترور، معضل بزرگی به‌نام تحریم برای مردم ایجاد شده و تاکنون با همه آسیب‌ها و مشکلات توانسته‌ایم از این مراحل گذر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها نیز از این دست مسائل بوده که قطعاً این مسئله و رفع مجدد تحریم‌ها قابل‌حل بود و ای کاش دچار ۹/۱۱ (۱۱ آذر ۹۹) و مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ تحریم‌ها را پایان دهیم.»

این اظهارات روحانی با انتقادات و حملات زیادی از سوی برخی نمایندگان مجلس روبه‌رو شد. به‌طور مثال، روز گذشته، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان در تذکری شفاهی خطاب به قالیباف گفت: ما می‌دانیم مصوبه مجلس در باب مذاکرات مصوبه‌ای بود که مهر تأیید مقام معظم رهبری را داشت و مصوبه‌ای بود که به‌نوعی برگ برنده را به تیم مذاکره‌کننده داده بود؛ اما امروز متأسفانه کسی که پس از هشت سال، بانی وضع موجود است، می رود گعده می‌گیرد، کسی که امروز باید پشت میله‌های زندان و پشت میز محاکمه باشد و محاکمه شود این مصوبه مجلس را مسبب عدم لغو تحریم‌ها می‌داند!

این اما اولین بار نیست که حسن روحانی تهدید به زندان و محاکمه می‌شود. او حتی در روزهایی که در پاستور حضور داشت هم تهدید به اعدام شد و حملات آنقدر بالا گرفت که تذکر رهبری به تندروها را در پی داشت.

مجلس مدت‌هاست درگیر حرف‌های زشت و تهمت است

بر همین اساس، مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به حملات تند نمایندگان به روحانی با وجود پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش، به قرن نو گفت: ادبیات تند از نظر اسلام محکوم است. خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌گوید: «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّه» یعنی به غیرمشترکان دشنام ندهید. حضرت علی(ع) نیز به لشکریان خود فرمودند به لشکر معاویه دشنام ندهید، با آنان بجنگید.

وی ادامه داد: ادبیات بسیار زشت و تهمت‌ها محکوم است، حتی به کسی که محاکمه می‌شود نیز نباید دشنام داد. متأسفانه، مجلس ما مدت‌هاست از حرف‌های زشت، بی‌خود و تهمت استفاده می‌کند. اگر آقای روحانی کار خلافی کرده است باید محاکمه و در دادگاه اتهامات او بررسی شود. در مجلس باید تفکر کنند و راهی برای مشکلات مردم پیدا کنند. به این برخوردها، برخوردهای مذبوحانه می‌گویند و از نظر شرعی نیز محکوم است.

اگر کسی خطا کرد باید محاکمه شود

هاشمی‌طبا، درباره محاکمه رؤسای‌جمهور گفت: حتی اگر فردی خطا کرد، کسی حق اهانت ندارد، باید محاکمه شود. ما قانون داریم و نباید کسی تهمت بزند. کسی که خیانت و خلاف کرده باید محاکمه شود.

همان برجام را هم نمی‌توانند به کرسی بنشانند

این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات احیای برجام، بیان کرد: برجام در مجلس تصویب شده است، مصوبه که در مجلس تصویب شده نباید مورد تهاجم قرار بگیرد. متأسفانه، همان برجام را نمی‌توانند به کرسی بنشانند. نمی‌دانم برجام به ثمر می‌نشیند یا نه؛ اما سلیقه‌های فعلی در آن تأثیر می‌گذارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان هاشمی طبا حسن روحانی مجلس برجام اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان باید محاکمه محاکمه شود تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • مصاحبه جنجالی هاشمی‌نسب درتبریز علیه پرسپولیس
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد