Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:40:49 GMT

علت اصلی طلاق در کرمانشاه چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۶۸۵

علت اصلی طلاق در کرمانشاه چیست؟

مسعود پایدار گفت : متاسفانه بسیاری زوجین جوان کرمانشاهی بلد نیستند با یکدیگر زندگی کنند و شاخص "دوام ازدواج" زوجین کرمانشاهی در سطح کشور وضعیت خوبی ندارد.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه نهاد خانواده یکی از مهمترین بنیان‌ها در هر جامعه است و حفظ بنیان آن از خیلی از معضلات و مشکلات و آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایدار با اشاره به فعالیت نهاد‌های مختلف در زمینه حفظ خانواده گفت: بهزیستی هم یکی از این نهاد‌ها است که با آموزش‌های ارائه شده قبل، حین و بعد از ازدواج در این زمینه فعالیت می‌کند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به دسته بندی آموزش‌های بهزیستی در زمینه ازدواج گفت: این آموزش ها، قبل، حین و بعد از ادواج ارائه می‌شود که آموزش‌های قبل از ازدواج عمدتا در محلات حاشیه شهر ارائه شده و سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در این آموزش‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: آموزش‌های حین ازدواج هم شش ساعت است که به اجبار زوجین باید آن را گذرانده و سپس به دفترخانه ازدواج معرفی می‌شوند.

پایدار گفت: آموزش‌هایی را هم برای زوجین پس از ازدواج داریم که برای تعداد محدودی برگزار شده و تمام زوجین را شامل نمی‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با انتقاد از وضعیت آموزش در زمینه ازدواج گفت: آموزش‌های قبل و حین ازدواج مهم است، اما آنچه مشکل اصلی ما است آموزش‌های بعد از ازدواج است که واقعا روند خوبی ندارد.

وی افزود: دستگاه‌ها در این زمینه جزیره‌ای عمل می‌کنند و این آموزش‌ها به دلیل کمبود اعتبار مستمر نیست و بصورت مقطعی برای زوجین برگزار می‌شود.

پایدار گفت: در حال حاضر بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و نیاز است که زوجین در این پنج سال آموزش مستمر داشته باشند تا بتوانند زندگی خود را به روال ثابتی برسانند.

وی افزود: عمده ازدواج‌ها در ابتدا با شرایط مساعدی همراه است، اما اینکه چرا در ادامه این ازدواج‌ها به مشکل برمی خورد دلیل اصلی آن نبود مهارت زوجین برای زندگی زناشویی است، به عبارتی زوجین جوان ما بلد نیستند با یکدیگر زندگی کنند که این موضوع نیاز به آموزش دارد.

پایدار گفت: متاسفانه این نبود مهارت در میان زوجین جوان کرمانشاهی وضعیت بدتری دارد، طوری که در بحث دوام زندگی جزو استان‌های با وضعیت نامناسب هستیم.

وی افزود: دوام زندگی یعنی مدت زندگی زوجین در کنار هم که متاسفانه در کرمانشاه پایین است و زندگی برخی زوجین دوام کوتاهی دارد و در همان دو سه سال اول به طلاق ختم می‌شود، درحالیکه در استان‌های دیگر عمده موارد طلاق شش تا هفت سال پس از ازدواج صورت می‌گیرد.

پایدار گفت: این آمار نشان می‌دهد که اگر در همان سال‌های اول به زوجین آموزش ندهیم زندگی آن‌ها به دلیل مسائل پیش پا افتاده از هم می‌پاشد و مسئولین باید در این زمینه ورود جدی داشته و آموزش را منسجم و پایدار کنند.

وی افزود: معتقدیم بیش از ۵۰ درصد طلاق‌های استان به راحتی قابل پیشگیری است و تنها کافی است کمی مهارت به زوجین جوانمان آموزش دهیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی کمک های مردمی حمایت مالی زوجین جوان پایدار گفت آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود

خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ورزش سه، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی