Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: درهای مذاکره با اوکراین را نبسته‌ایم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۴:۰۸

با ورود جنگ اوکراین به ششمین ماه خود، وزیر امور خارجه روسیه یکشنبه گفت که مسکو درهای مذاکره با کی‌یف را نبسته و بار دیگر غرب را به مانع تراشی در مسیر مذاکرات صلح متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان دائم اتحادیه عرب در قاهره افزود که ناتو نگرانی‌های امنیتی روسیه در مورد پیوستن اوکراین به این ائتلاف را نادیده گرفت و خاطرنشان کرد که مسکو از برنامه‌های توسعه طلبانه ناتو نگران است."

لاوروف گفت: نگرانی‌های امنیتی ما مشروع است. نگرانی‌های ما در مورد گسترش ناتو و دستیابی اوکراین به سلاح‌های غربی شدیدا نادیده گرفته شد و غرب مصمم است برای کی‌یف سلاح بفرستد.

او گفت که کشورهای ناتو نمی‌توانند امنیت خود را با تهدید امنیت یک کشور دیگر حفظ کنند. اوکراین دشمنی با روسیه را برگزید و به ناتو اجازه داد تا به سمت مرزهای روسیه گسترش یابد. اروپایی‌ها بر این باورند که ناتو حق تسلط دارد و هر طور که می‌خواهد عمل کند اما نمی توان اجازه داد که ناتو به هرچه می‌خواهد دست یابد و آن طور که می‌خواهد خواسته خود را اجرا کند.

وی توضیح داد که توافق مینسک نقض شده است، کی‌یف مناطق ممنوع اعلام شده (بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی) را بمباران میکند و اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده و هنگام نقض توافقات مینسک اقدامی نکرد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نظام کی‌یف عمدا مانع تکلم به زبان روسی در شرق اوکراین شده و دست به گسترش نژادپرستی و احساسات ضد روسی و حمایت از نازیسم زد.

لاوروف همچنین به روابط میان مسکو با جهان عرب اشاره و تاکید کرد که روابط روسیه و کشورهای عربی بر پایه دوستی و صمیمیت استوار است.

وی در سخنرانی خود با بیان این که عملیات روسیه در اوکراین ادامه خواهد داشت، گفت: ما دلایل آغاز عملیات نظامی در اوکراین را توضیح دادیم.

لاوروف بار دیگر یادآور شد که غرب مانع از پیشبرد روند مذاکرات صلح با اوکراین شد.

او گفت: روسیه هیچ تعصبی در مورد از سرگیری مذاکرات با اوکراین برای گسترش طیف وسیع تری از موضوعات ندارد، انتخاب با کی‌یف است. ما هیچ تعصبی در مورد از سرگیری مذاکرات در مورد طیف وسیع تری از موضوعات نداریم، اما این به ما بستگی ندارد. زیرا مقامات اوکراین، از رئیس جمهور گرفته تا مشاوران بیشماری، دائماً می گویند که تا زمانی که اوکراین روسیه را شکست ندهد، مذاکره ای انجام نخواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در رابطه با بحران غلات هم گفت: نیروهای روسی گذرگاه‌های دریای سیاه را برای عبور کشتی‌های حامل غلات ایمن کردند، اما اوکراین موفق به انجام این کار نشد.

سرگئی لاوروف همچنین گفت: ۷۰ کشتی خارجی در آبهای سرزمینی اوکراین به دلیل مین متوقف شده‌اند. هنوز تقریباً ۷۰ کشتی خارجی از ۱۶ یا ۱۷ کشور به گروگان گرفته شده اند، از جمله یک کشتی در بنادر اوکراین که به دلیل خطر مین گذاری متوفف شده است که قرار بود مواد غذایی به مصر بیاورد.

وی با بیان اینکه قرار است به زودی ششمین نشست مجمع همکاری عربی - روسیه برگزار شود، خاطرنشان کرد: با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به توافق رسیدیم تا برنامه‌های تکمیلی برای تقویت روابط با کشورهای عربی در زمینه های مختلف تدوین شود.

لاوروف همچنین از موضع "معتدل" کشورهای عربی در قبال بحران اوکراین قدردانی و تاکید کرد که روسیه آماده گفتگو با جهان عرب و همه کشورهای جهان است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تلاش نمایندگان غربی برای منع عکس گرفتن از شرکای روسیه با او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را یک وسواس خواند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تلاش نمایندگان غربی برای منع عکس گرفتن از شرکای روسیه با او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را یک وسواس خواند.

او به اظهارات آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان که گفته بود" رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عنوان رئیس یکی از کشورهای عضو ناتو، "به خود اجازه داد تا با پوتین در تهران عکس بگیرد" استناد کرد و گفت: پیش از سفر وی به قاهره، نمایندگان ایالات متحده، فرانسه، آلمان، بریتانیای کبیر و اتحادیه اروپا اعتراضی را در مقر اتحادیه کشورهای عربی انجام دادند.

وی افزود: در این اعتراض دیپلماتیکی از دوستان عرب ما خواسته شده بود که اولاً محکوم کنند و ثانیاً مخالفت خود را با هرگونه اقدام روسیه اعلام کنند و به ویژه در این اعتراض تأکید شد که شما نمی توانید هیچ سندی را با ما امضا کنید و نمی توانید با ما عکس بگیرید. آنها چنین وسواسی نسبت به این عکس ها دارند. این دیگر از حوزه دیپلماسی نیست.

هشدار نشریه معتبر آمریکایی درباره وقوع جنگ جهانی سوم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۴:۰۴

جنگ در اوکراین به زودی وارد ششمین ماه خود خواهد شد این در حالی است که طی این مدت خطوط قرمزی را که غرب برای روسیه قرار داده بود نقض شده و خطوط قرمزی که روسیه نیز در این جنگ قرار داده بود نقض شده است اما خطوط قرمز واقعی را که دو طرف به طور نانوشته قرار داده‌اند هنوز نقض نشده است. بسیاری از کارشناسان نگران هستند که دایره درگیری میان روسیه و اوکراین گسترده‌تر شده و به بروز فاجعه بزرگتر و جنگ فراگیر جهانی منجر شود.

در مقاله‌ای که در مجله «فارین افرز» منتشر شده به ابعاد جنگ اوکراین و رویدادهایی که می‌تواند به درگیری گسترده میان غرب و روسیه منجر شود، پرداخته شده است.

فارین افرز در این مقاله نوشت: «از زمان آغاز جنگ دو طرف، قوانین نانوشته‌ای را برای خود تعریف کرده‌اند و اگر چه این قوانین از سوی دو طرف به صورت رسمی اعلام نشده اما خطوط قرمز واقعی به شمار می‌آید».

در این قوانین نانوشته، روسیه با ارسال تسلیات سنگین و حمایت اطلاعاتی کشورهای غربی به اوکراین موافقت کرده اما با مشارکت مستقیم نیروهای غربی در میدان‌های جنگ مخالفت کرده است.

اما قوانین نانوشته‌ای که غرب برای این جنگ تعیین کرده این است که کشورهای غرب با اکراه جنگ متعارف روسیه در داخل اوکراین را می‌پذیرند در حالی که به شدت به دنبال شکست مسکو در این جنگ هستند. پذیرش کشورهای غربی با استفاده روسیه از تسلیحات متعارف تا زمانی خواهد بود که این درگیری منجر به استفاده مسکو از تسلیحات کشتار جمعی نشود.

تا کنون دو طرف درگیری به این قوانین نانوشته احترام گذشته‌اند که نشان از آن دارد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواستار گسترش دایره جنگ نیستند.

فارین افرز در مقاله خود نوشت: «با وجود تمام موارد ذکر شده اما بروز درگیری گسترده همچنان امکان پذیر است به خصوص که هیچگونه سازوکار بین‌المللی برای کنترل این درگیری وجود ندارد و نقش سازمان ملل به نقشی حاشیه‌ای تبدیل شده و اتحادیه اروپا نیز به حمایت از یکی از طرف‌های درگیر پرداخته است. آمریکا نیز در جایگاهی قرار ندارد که بتواند جنگ را بر اساس شرط‌هایش متوقف کند و همین موضوع نیز درباره روسیه و اوکراین صدق می‌کند».

در این مقاله آمده است: «مذاکرات میان کی‌یف و مسکو با فروپاشی مواجه شده است و با وجود تلاش‌های مستمر برای توقف جنگ اما هیچ تلاش دیپلماتیکی میان آمریکا و روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین وجود نداشته واگر تمامی رویدادهای قبلی را مورد توجه قرار داده و حجم درگیری‌ها و پیچیدگی‌ها و تعداد کشورهای درگیر در این جنگ را در نظر بگیریم و فناوری‌های جدیدی که در این جنگ به کار گرفته شده، ترکیب این رویدادها خطرناک و نگران کننده به نظر می‌رسد».

فارین افرز اضافه کرد: «تمایل مشترک پوتین و بایدن برای جلوگیری از توسعه عرصه جنگ هیچ تضمینی برای از کنترل خارج شدن این جنگ ایجاد نمی‌کند چون هر جنگی امکان خارج شدن از کنترل را دارد حتی اگر هیچکدام از طرف‌ها متعمدانه اقدام به تشدید اوضاع نکرده یا از تسلیحات هسته‌ای استفاده نکنند».

در این مقاله اشاره شده است: «بعید به نظر می‌رسد که درگیری هسته‌ای در طول جنگ روی دهد اگر چه وقوع این جنگ با توجه به توانایی‌های روسیه و همچنین ابهام در اصول مسکو درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای امکان پذیر است زیرا دومی، شامل سازوکاری است که کاهش حمله هسته‌ای را امکان پذیر می‌کند».

فارین افرز در این مقاله اضافه کرد: «رویدادهای جنگ سرد ممکن است راهنمای مفیدی برای آنچه ممکن است در جنگ اوکراین روی دهد، باشد. اگر چه دوران جنگ سرد، طولانی و حاشیه خطاهای رهبران سیاسی و نظامی دو طرف نیز قابل توجه بود اما به هر حال رویارویی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به طور مسالمت‌آمیز به پایان رسید اگر چه این پایان به صورت معجزه آسایی حاصل شد».

در این مقاله اشاره شده است که درگیری در اوکراین از الگوی جنگ سرد پیروی می‌کند و این جنگ شاهد مراحلی است که طی آن، درگیری به خوبی مدیریت می‌شود اگر چه مراحلی نیز بوده است که طی آن، درگیری به شکلی ناگهانی و آشفته شدت یافته است.

فارین افرز در این مقاله تاکید کرد که دو طرف درگیر باید به جای آمادگی برای احتمال تشدید عمدی، خود را برای سناریوهایی آماده کند که تشدید ناخواسته ایجاد شود.

این نشریه آمریکایی اضافه کرد: «بر شدت غبار جنگ به دلیل سرعت و غیر قابل اعتماد بودن شبکه‌های اجتماعی افزوده شده است و این غبار می‌تواند دید بهترین استراتژیست‌ها را نیز تیره و تار کند».

وزیر خارجه فنلاند نیز چندی پیش هشدار داده بود که احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.

وی تاکید کرده بود: «احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد به همین دلیل حمایت از اوکراین بسیار مهم است».

اوج گرفتن تنش میان روسیه و اسرائیل بر سر آژانس یهود

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های عبری، ، عصر روز گذشته (یکشنبه، ۲۴ ژوئیه)، اسرائیل در واکنش به تصمیم احتمالی روسیه برای انحلال آژانس یهود و توقف فعالیت‌های آن در خاک خود به دلیل «نقض قوانین روسیه از سوی آژانس»، در حال تدارک اتخاذ تصمیمات سیاسی علیه مسکو است.

بنا بر این گزارش‌های مذکور، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته، جلسه‌ای را با حضور وزرا و مقامات وزارت امور خارجه و شورای امنیت قومی برگزار کرد تا درباره بحران روزافزون با روسیه و اقدامات احتمالی اسرائیل برای پاسخ به مسکو رایزنی کند.

پایگاه الکترونیکی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» (وای نت) به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت: در صورتی که روسیه تصمیم نهایی مبنی بر بستن دفاتر آژانس یهود در اراضی این کشور را اتخاذ کند، پاسخ اسرائیل به مسکو در حد فراخواندن سفیر اسرائیل برای رایزنی خواهد بود. اقدامی دیپلماتیک که بیانگر تشدید تنش دیپلماتیک اسرائیل در مواجهه با مسکو است.

این مقام صهیونیست تاکید کرد که بستن دفاتر آژانس یهود در مسکو با حکم دادگاه «مسئله ای سیاسی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد». این اقدام مسکو در صورت اجرا، نشان دهنده «نبرد دیپلماتیک» بین مسکو و تل آویو است.

یکی دیگر از مقامات صهیونیست در گفت‌وگو با وبگاه عبری «واللا»، بر لزوم آمادگی اسرائیل برای «هر سناریوی احتمالی» تاکید کرد.

در نشست رایزنی روز یکشنبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «پنینا تامانو شاتا» وزیر جذب مهاجر، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی و «زیو الکین» وزیر ساخت و ساز و مسکن که هر دو اصالتا روس هستند نیز حضور داشتند. علاوه بر آن‌ها، «یاکوف هاگوئل» سرپرست آژانس یهود،«نعما شولتز» مدیر کل دفتر نخست وزیری، آلون اوشبیس» مدیر کل وزارت امور خارجه و ...حضور داشتند.

به نوشته وای‌نت، دستورالعمل های بیان شده از سوی مقامات حاضر در این نشست، بر لزوم «پاسخ شدید» اسرائیل به تصمیم مسکو برای توقف فعالیت آژانس یهود متمرکز بود.

از سوی دیگر، گزارشی که در وب‌سایت والا منتشر شد، نشان می‌دهد که واکنش اسرائیل ممکن است در حد صدور بیانیه‌ها و اظهارات شدیداللحن علیه مسکو تا انجام مذاکرات سیاسی با روسیه در این زمینه خواهد بود و ممکن است در صورت اجرای تصمیم توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه، این موضع‌گیری به یک اقدام سیاسی «تقابلی و انتقام‌جویانه» علیه مسکو در این زمینه نیز تبدیل شود.

این سایت به نقل از دو مقام آگاه اسرائیلی در خصوص نشست روز گذشته لاپید، نوشت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دستورالعمل‌هایی را برای آماده‌سازی پیشنهادات برای اقدامات احتمالی سیاسی اسرائیل در پاسخ به روسیه، در دست دارد با این توضیح که تل آویو معتقد است که این تصمیم مسکو، دارای ابعاد سیاسی است که ممکن است بر روابط بین دو طرف، تأثیر بگذارد.

به گفته این مقامات، تل‌آویو، جلسه دادگاه روسیه برای بررسی موضوع انحلال آژانس یهود در روز پنجشنبه آتی را پیگیری خواهد کرد و در عین حال مجموعه‌ اقداماتی سیاسی را در دست دارد تا از پشت پرده با مسکو مقابله کند.

«زیو الکین» وزیر ساخت و ساز و مسکن و متخصص در امور روسیه، پیشنهاد اتخاذ اقداماتی جدی و قاطع در قبال مسکو از جمله تعلیق روند انتقال مالکیت زمینی که کلیسای الکساندر در قدس اشغالی در آن قرار داد، به روسیه را طرح کرد.

به نوشته رسانه‌های عبری، بسته تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه روسیه در واکنش به انحلال آژانس یهود که با حمایت لاپید همراه است، شامل ممانعت از انتقال مالکیت زمینی که کلیسای الکساندر در آن واقع شده به روسیه، اتخاذ گامهای جدید برای کمک به اوکراین و فراخواندن سفیر اسرائیل از مسکو است.

روابط بین رژیم صهیونیستی و روسیه در ماه‌های پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین وارد تنشی فزاینده شده و بارها مقامات دو طرف مواضع تندی را علیه یکدیگر اتخاذ کرده‌اند. پیش‌تر لاپید در سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است. پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد. اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم گفته بود هیتلر اصالت یهودی داشته، عصبانیت مقامات صهیونیست را در پی داشت.

ارتش انگلیس: نبردهای بی‌نتیجه روسیه و اوکراین در دونباس ادامه دارد

با گذشت ۱۵۰ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از تداوم نبردهای بی‌نتیجه بین دو طرف خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «نبردهای بی‌نتیجه در هر دو بخش دونباس و خِرسون ادامه دارد. فرماندهان روسی همچنان با معضل تأمین منابع تهاجمی در شرق و تقویت دفاع در غرب روبه‌رو هستند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «در ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲، اطلاعات انگلیس یک مرکز بازسازی و نوسازی خودروی نظامی روسیه را در نزدیکی باروینوک، در استان بلگورود روسیه، در ۱۰ کیلومتری مرز اوکراین شناسایی کرد».

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: «حداقل ۳۰۰ خودروی آسیب دیده از جمله تانک‌های اصلی نبرد، نفربرهای زرهی و کامیون‌های پشتیبانی عمومی حضور داشتند».

در این گزارش ادعا شده است: «علاوه بر مشکلات پرسنلی که به خوبی مستند شده است، روسیه احتمالاً به تلاش برای عقب کشیدن و تعمیر هزاران خودروی جنگی که در عملیات در اوکراین آسیب دیده‌اند، ادامه می‌دهد».

این نهاد نظامی در بیانیه دیگری نوشت:‌«در دونباس، اقدامات تهاجمی روسیه در مقیاس کوچک همچنان بر محور باخموت متمرکز است، اما پیشرفت حداقلی دارد. در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه دامنه عملیات نظامی ویژه خود را فراتر از جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک گسترش داده است».

اطلاعات ارتش انگلیس افزود: «لاوروف مدعی شد که این عملیات اکنون شامل مناطق جدید دیگری از جمله مناطق اوکراینی خِرسون و زاپوریژیا می‌شود که در نتیجه کشورهای غربی تسلیحات دوربردتری به اوکراین ارائه می‌کنند. این اظهارات تقریباً به‌طور قطع درست نیست. روسیه جنگ خود را گسترش نداده است. حفظ کنترل طولانی مدت این مناطق تقریباً به طور قطع هدف اصلی تهاجم بود».

در پایان این بیانیه آمده است: «روسیه در ماه فوریه به این مناطق حمله کرد و مقامات آنها حداقل از اواسط ماه مارس علناً در مورد چشم‌انداز همه‌پرسی مستقل قانونی بحث کردند. این احتمال واق‌ بینانه وجود دارد که لاوروف این اظهارات را برای هموار کردن راه برای برگزاری همه‌پرسی در مناطق اشغالی فراتر از لوهانسک و دونتسک بیان کرده است».

هشدار آلمان در مورد تهدید وحدت اروپا

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان در اظهاراتی در شهر پادربورن در غرب آلمان، ضمن محکوم کردن «اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حمله به اوکراین»، عنوان کرد: نباید دچار تفرقه شویم و نباید اجازه دهیم کار بزرگ مان در تشکیل اروپای واحد که آنقدر امیدوارانه آغاز شده بود، نابود شود.

اشتاین مایر افزود: این جنگ تنها در خاک اوکراین در جریان نیست بلکه پایه مشترک ارزش های ما و نظم صلح ما را متاثر کرده است.

وی افزود: اما دفاع از این ارزش‌ها و تضمین آنها به معنای آمادگی برای «پذیرش معایب حساس» هم هست.

رئیس جمهوری آلمان به جزئیات بیشتر در مورد معایب مورد بحثش اشاره نکرد.

وی پرسید: آیا برای این کار آماده ایم؟ این سوالی است که امروز، روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده با آن مواجهیم.

اشتاین مایر گفت: روسیه به زیرسوال بردن مرزها اکتفا نمی کند، به اشغال زمین‌های یک کشور همسایه مستقل با حاکمیت مشخص بسنده نمی کند و تا به چالش کشیدن ماهیت دولت اوکراین پیش خواهد رفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان جنگ اوکراین روسیه اروپا چین ناتو اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان وزیر امور خارجه روسیه ولادیمیر پوتین رژیم صهیونیستی قوانین نانوشته فارین افرز آژانس یهود سرگئی لاوروف کشورهای عربی کشورهای غرب جنگ اوکراین رئیس جمهور وزیر خارجه قرار داده نخست وزیر هسته ای دو طرف اگر چه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد