Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نسخه بسیار قدیمی و دست‌نویس از قرآن کریم در بازار "NFT" لندن به صوت یک دارایی دیجیتال عرضه می‌شود که برای هر جلدNFT این قرآن، قیمت ۱ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک نسخه از یک قرآن دست‌نویس و تاریخی در بازار دیجیتال "NFT" لندن که Metadee نام دارد، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نشنال، این قرآن دست‌نویس که اصالت آن توسط آزمایشگاه تحقیقاتی باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد مورد تأیید قرار گرفته است، در حال حاضر توسط یک خانواده سوئیسی ساکن شهر ژنو نگه‌داری و محافظت می‌شود.

گذشتگان این خانواده در طی قرون گذشته به واسطه سفر به شهرهای سوریه، مدینه و مکه چندین جلد از این قرآن را بدست آورده و نزد خود نگه داشته‌اند و هرگز آنها را باز و تورق نکرده‌اند؛ این نسخه‌ها همچنین به امضای "زید بن ثابت" کاتب شخصی حضرت محمد (ص)  نیز مزین است.

این نسخه از قرآن کریم که حدود 1500 سال از تکمیل و تنظیم آن می‌گذرد، شرکت متادی آن را به عنوان یک NFT و در بستر دیجیتال در اختیار عموم قرار می‌دهد.

 "دیپلی شوکلا" بنیانگذار و مدیرعامل بازار NFT لندن می‌گوید پیش‌بینی می‌شود تا سال 2032 بازار دارایی‌های دیجیتال کلکسیون‌های کمیاب، به 700 میلیارد دلار برسد.

وی همچنین معتقد است که مجموعه‌های کمیاب و مصنوعات مذهبی به عنوان حلقه مفقوده در این بازار بود که تا پیش قرار گرفتن این قرآن دست‌نویس، این بازار از وجود این دست از مصنوعات محروم بود.

مطابق گفته‌های وی، توکن کردن مجموعه‌های کمیاب و متون مقدس به این آثار باستانی اجازه می‌دهد که این آثار بیش از هر زمان دیگر در دسترس عموم باشند که این مهم می‌تواند در گسترش و نشر دانش باستانی و مذهبی در میان جوانان تأثیر به سزایی داشته باشد.

شوکلا همچنین تصریح می‌کند: از آنجاییکه ماهیت NFT به‌عنوان دارایی‌های رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین است، از امنیت بالایی برخوردار است و فرصت‌های بیشتری را به جهت نمایش و تجاری‌سازی خلاقیت‌های هنری فراهم می کند.

جلدهای سوم، چهارم و پنجم از این قرآن دست‌نوشته به صورت NFT عرضه می‌شود و برای هر جلد NFT این قرآن، قیمت 1 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

بر خلاف نسخه‌های خطی اصلی قرآن که نیاز به محافظت شدید و راستی‌آزمایی مکرر دارند، نسخه NFT آن به راحتی در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و بین مالک یا مالکان قابل انتقال است.

دارایی‌های دیجیتال (NFT) در هر زمان و هر نقطه در سراسر جهان در دسترس هستند و با تغییری که دنیا متاورس با تأسی از فراگیر شدن وب 3 در نحوه تفکر، عمل و زندگی افراد جوامع مختلف ایجاد کرده، تقریباً تمامی امور به سمت دیجیتال شدن در حرکت است تا جاییکه در آینده نزدیک، مردم مطالعه، یادگیری، خواندن و بایگانی مطالب را به صورت آنلاین ترجیح خواهند داد. از این رو نسخه "NFT" این قرآن دست‌نویس می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق دیجیتال‌سازی در این حوزه باشد.

کشف قدیمی‌ترین تصویرگری از چهره مسیح در یک روستا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم آثار باستانی قرآن کریم آثار باستانی قرآن دست نویس قرآن دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن