Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید صمد منصوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون۲ شهرک گلخانه ای در گچساران با مساحتی بیش از ۵۲ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: مجتمع ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار  و پیشرفت فیریکی ۷۵ درصد و  مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران به مساحت ۲۴ هکتار و پیشرفت ۶۵ درصد در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال  اعتبار برای تکمیل زیرساخت های ۲ شهرک گلخانه ای در گچساران نیاز است.

وی تصریح کرد: این گلخانه ها در سطح شهرستان گچساران مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

زیر سازی ۱۸ هکتار از مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در حال اجراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت شهرک های گلخانه ای یکی از سیاست های  وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح  است.

 سید علی معتمدی‌پور افزود: شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در دست ساخت است که زیر سازی ۱۸ هکتار آن  در قالب ۱۴ واحد گلخانه ای در حال انجام می باشد و بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد. 

وی اظهار داشت: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق،  آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی  انجام شده است.

معتمدی پور گفت:  عملیات تسطیح و خاکبرداری واحدهای تولیدی  و همچنین اجرای شبکه داخلی آب نیز در این شهرک گلخانه‌ای در حال انجام است. 

وی ابراز کرد: شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال ساخت در گچساران است  که امیدواریم در نیمه دوم سال شرایط واگذاری واحدهای تولیدی  این طرح اقتصادی به متقاضیان سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معتمدی پور افزود:  واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کشاورزی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی گچساران کشت گلخانه ای کشاورزی گچساران گلخانه ای ماهور باشت شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد