Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@20:17:56 GMT

◄ مخدوش‌کردن پلاک وسایل نقلیه جرم است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۷۹۸۰

◄ مخدوش‌کردن پلاک وسایل نقلیه جرم است

تین نیوز

طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش‌کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی همه‌خانی از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضائی اقدام کند.

وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کسی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری، تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند، به حبس از شش ماه تا یک‌سال محکوم خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: راکبانی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوش کردن پلاک کنند و موتورسیکلت آن‌ها فاقد پلاک باشد یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت کنند، در صورت مشاهده مأموران ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها، توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

سرهنگ همه‌خانی گفت: راکبان موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه آن‌ها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رؤیت به صورت خوانا نصب شده باشد.

وی اظهار کرد: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون‌گذار آن‌قدر اهمیت دارد که در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره‌گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک‌های متصل به آنکه در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی و عمرانی و کشاورزمی باید دارای پلاک و شماره باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی پلاک خود را بپوشاند، می‌تواند هر جرمی را مرتکب شود؛ ممکن است با سرعت غیرمجاز حرکت کند و از چراغ قرمز رد شود یا در برخی موارد کیفش توسط کیف‌قاپ‌های موتورسوار دزدیده شود.

همه‌خانی تصریح کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین پلیس راهور شهر تهران ترافیک قانون وسیله نقلیه حبس موتورسیکلت راهنمایی و رانندگی وسایل نقلیه پلیس راهور تهران بزرگ مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه پلاک وسیله نقلیه موتوری طرح تشدید برخورد با تخلفات پلیس راهور تهران بزرگ وسیله نقلیه پلاک وسیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام و ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امید شریفی؛ مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار کرد: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

صدور 29 مجوز تأسیس موزه خصوصی طی 2 سال گذشته

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه، از منع تردد خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور، در فروردین ماه 1403 توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (1968 وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی