Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری گفت: ارزش‌افزوده و اشتغال از گیم و سرگرمی را شرکت‌های خلاق خلق می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم‌نامه شکل‌گیری خانه خلاق و نوآوری بازی‌های رایانه‌ای به امضای رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در این مراسم با بیان این‌که نظام ساختاری حمایت از صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در کشور شکل گرفته و در حال تقویت است، ادامه داد: توسعه و رونق شرکت‌های خلاق، نیازمند ایجاد یک هاب یا شبکه ملی برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است. این خانه خلاق و نوآوری در حوزه بازی شکل می‌گیرد تا با حمایت معاونت علمی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، نوآوری و توانمندی‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای جهش و تحولی جدی را شاهد باشد.

کرمی با بیان این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معطوف به بخش خصوصی بوده و در مسیر ایجاد اشتغال بر اساس راهبرد حمایت از خانه‌های خلاق و نوآوری از توسعه بازی‌های رایانه‌ای است، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب خانه خلاق و نوآوری بازی و ایجاد شبکه، از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمایت می‌کند. در راستای شکل‌گیری شرکت‌های خلاق برای تولید ثروت از علم و توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای، یکی از فراگیرترین رسانه‌ها در حال حاضر است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه اوقات فراغت و سرگرمی مورد توجه است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری بازی در راستای توسعه هنر صنعت گیم و سرگرمی که هم توسعه آن از ضروریات است و هم معرفی آن و همکاری معاونت علمی با وزارت ارشاد امضا می‌شود، ادامه داد: پیش از این، تفاهم‌نامه‌ای به امضای معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزیر محترم ارشاد رسیده است که شکل‌گیری خانه خلاق و نوآوری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ذیل آن تفاهم‌نامه است. حوزه‌های مختلفی مانند گیم و بازی، سینما، چاپ و رسانه تعریف شده بود که خوشبختانه این خانه خلاق و نوآوری نیز در سایه همان تفاهم‌نامه شکل می‌گیرد.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از قدرتمندترین حوزه‌های صنایع خلاق گیم است که طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها، توانمندی‌ها و فناوری‌ها را به خدمت می‌گیرد و با استفاده از محصولات کارآمد ایران‌ساخت می‌توانیم بازار خوبی را در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و منطقه کسب کنیم که زمینه‌ساز ثروت آفرینی و خلق ارزش‌افزوده خواهد بود.

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان این‌که نظام تأمین مالی خوبی در معاونت علمی و فناوری شکل گرفته که می‌تواند در خدمت خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق ذیل این خانه‌ها باشد، افزود: تصویب سند ملی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی گامی در حمایت و سامان‌دهی به توسعه صنایع خلاق است. همچنین دستور و تأکید مقام معظم رهبری به سران ۳ قوا مبنی بر توجه و حمایت از توسعه صنایع خلاق، اتفاق دیگری بود که به اهمیت هرچه بیش‌تر این صنایع تأکید داشت.

وی با اشاره به بند قانونی شرکت‌های خلاق گفت: همچنین در ماده ششم قانون جهش تولید دانش‌بنیان، حمایت از شرکت‌های خلاق مورد توجه بوده و ارزیابی، تعیین و تشخیص این شرکت‌ها به‌طور مستقیم توسط معاونت علمی و فناوری صورت خواهد گرفت. با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن توسط معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهوری این شرکت‌ها نیز صاحب قانون حمایتی شدند و زمینه رشد و رونق آن‌ها بیش از پیش فراهم خواهد شد.

توجه و حمایت همه‌جانبه معاونت علمی از بازی‌های رایانه‌ای

سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تأکید بر این‌که باید سویه نگاه و جهت‌گیری خود را به‌سوی این صنعت هنر رسانه تغییر دهیم افزود: حال که این ظرفیت ارزشمند فراهم شده باید دست به دست هم داد و ظرفیت را برای توسعه این حوزه فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تقلیل دادن حوزه بازی‌های رایانه‌ای تا سطح اسباب‌بازی، چالشی است که با آن مواجه هستیم، ادامه داد: وظیفه انگاری نهاد‌ها برای توجه به این حوزه موضوعی مهم بوده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، همواره به این حوزه توجهی مسئولانه داشته و همکاری‌های بسیار خوبی با حمایت و پشتوانه معاونت علمی شکل گرفته است. در قالب یک درگاه، منابع حمایتی را به‌طور هوشمند به حوزه بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده است.

وی افزود: اگر سایر نهاد‌ها و بخش‌ها نیز به این حوزه توجه داشته باشند، در ابعاد مختلفی همچون اشتغال و تربیت نیروی انسانی، این حوزه و تولید محصولات پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم داشت.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این‌که در قالب خانه خلاق و نوآوری، تیم‌های خلاق حمایت می‌شوند تا به جایگاه مطلوب و واقعی خود برسند، ادامه داد: در مسائلی، چون آموزش، تربیت نیروی انسانی، منتورینگ تیم‌ها، کمک به ایجاد کسب‌وکار با ثبات، تمرین تولیدات با کیفیت از اهداف این خانه خلاق و نوآوری است. با حمایت معاونت علمی و فناوری از این حوزه، نمونه‌سازی موفق و در پی آن شبکه‌سازی در سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

پژمان با بیان این‌که تفاهم‌نامه خانه خلاق و نوآوری بازی، به رشد و بالندگی کشور و آزاد شدن سهم واقعی کشور از این حوزه کمک می‌کند، ادامه داد: بیش از ۲۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم در این حوزه فعالیت دارند و به‌طور میانگین سرانه مصرف جامعه از بازی‌های رایانه‌ای ۴۹ دقیقه است. باید ارتقای سواد رسانه‌ای صورت بگیرد و مردم در مصرف بازی‌های دیجیتال بتوانند با یک رویکرد و آگاهی بالا بهترین استفاده را از این حوزه داشته باشند.

توسعه و حمایت از زیست‌بوم صنایع خلاق در حوزه گیم و بازی‌های رایانه‌ای

بر اساس این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری حوزه «گیم و بازی‌های رایانه‌ای» در پنج نقطه کشور به‌عنوان هاب‌های کشوری در دستور کار قرار گرفت. بهره‌برداری از ظرفیت‌های طرفین به‌منظور راه‌اندازی و توسعه خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه گیم و بازی‌های رایانه‌ای، همکاری در برگزاری رویداد‌های تخصصی حوزه گیم و بازی‌های رایانه‌ای در جهت حل چالش‌ها و مسائل این حوزه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خلاق تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزه گیم و بازی‌های رایانه‌ای از سایر محور‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اشتغال گیم کرمی فناوری های نرم بنیاد ملی علم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حوزه گیم و بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای حوزه بازی های رایانه ای خانه های خلاق و نوآوری شرکت های خلاق دانش بنیان تفاهم نامه شکل گیری خانه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال