Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:52:54 GMT

در اجرای احکام باید جامع‌ نگری و واقع بینی حاکم باشد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۸۲۸۱

در اجرای احکام باید جامع‌ نگری و واقع بینی حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، حاجی رضا شاکرمی، معاون قضائی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه بخش صفادشت با تاکید بر این موضوع که محور پایداری هر کشور نیروی آموزش دیده فعال و متخصص می‌باشد گفت: یکی از خصوصیات قاضی شجاعت است و این شجاعت از درون ایجاد می‌شود.

وی گفت: قاضی شجاع با حکم خود قطع نزاع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم برای اجرای عدالت باید نقش ایفا کنند و یکی از نقش‌های مؤثر آنها در جامعه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. با صدور و اجرای حکم توسط دادگستری ممکن است اصل نزاع در ذهن افراد باقی بماند در حالی که صلح و سازش ریشه نزاع را می‌خشکاند.

معاون قضائی رییس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: آموزش عمومی مردم در مسائل حقوقی و کیفری یکی از ضروریاتی است تا حداقل‌های مورد نیاز به مراجع قضائی را بدانند و به کجا مراجعه کنند. ارتباط چهره به چهره با مردم از برنامه‌های مهم و اولویت مسئولان قضائی است که باید به آن اهتمام داشت.

شاکرمی با اشاره به رأی وحدت رویه دیوان که تغییر کاربری را جرم آنی تلقی می‌کند گفت: ضروری است تا در خصوص حفظ حقوق بیتالمال در اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها برنامه ریزی شود و به پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه اهمیت داده شود.

معاون قضائی رییس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر مسئولی ترک فعل می‌کند جای دارد تا مقام قضائی ورود نموده و اگر مردم بر اساس مشکلاتی که دارند اراضی زراعی را قطعه بندی کرده و به فروش می‌رسانند باید از تغییر کاربری و سو استفاده سودجویان پیشگیری کرد.

وی در این مراسم از مسئولین خواست تا از تولید وسرمایه گذاری‌های مشروع و مرتبط با آن از کارگران حمایت کند و افزود: محور پایدار هر کشوری نیروی آموزش دیده، فعال و متخصص است.

غلامرضا نوفرستی رئیس جدید بخش صفادشت در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس حوزه قضائی بخش صفادشت با اشاره به عملکرد و تجارب پیشین گفت: موضوعات مورد تاکید ریاست کل دادگستری استان و معاونان قضائی را در برنامه کاری قرار داده و اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضائیه مورد توجه قرار می‌گیرد.

نوفرستی گفت: ممکن است مسئولیت فی نفسه ارزشی نداشته باشد و سمت‌های اعتباری دست به دست شوند اما بهره مندی از این فرصت به عنوان یک هدیه الهی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم مغتنم و ارزشمند است.

اسفندیار رنجبر رئیس حوزه قضائی بخش صفادشت با ارائه گزارشی از عملکرد شش ساله خود از تمامی همکاران قضائی و اداری که وی را برای خدمت رسانی در مسیر عدالت گستری یاری کردند تشکر کرد.

حجت السلام مهدی خوبرو امام جمعه بخش صفا دشت در این مراسم با اشاره به حجم پرونده‌های وارده به دادگاه گفت: با مراجعه به شعب دادگاه‌ها و مشاهده انبوه پرونده را وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم که این موضوع، کار در دادگاه‌ها را بسیار مشکل و طاقت فرسا می‌کند.

در پایان با اهدا لوح‌هایی از زحمات اسفندیار رنجبر رئیس سابق حوزه قضائی بخش صفادشت قدردانی شد و غلامرضانوفرستی با دریافت حکم خود به عنوان رئیس جدید این بخش انتخاب شد.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی معاون قضائی رئیس کل دادگستری، سید رضا سجودی معاون قضائی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، کریمی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبرو امام جمعه صفا دشت و دستگردی بخشدار صفادست و برخی از مسئولان قضائی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی این حوزه قضائی برگزارشد از زحمات اسفندیار رنجبر تقدیر و غلامرضا نوفرستی به عنوان رئیس جدید حوزه قضائی بخش صفادشت حکم انتصاب خود را از معاون قضائی رییس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

کد خبر 5546937 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان تهران قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا سیلاب گردشگری شورای شهر قوه قضاییه اربعین حسینی شهردار تهران سازمان بازرسی کل کشور سیل استهبان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

دوشنبه، با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

سه‌شنبه در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب و سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج هستند.

کد خبر 849236 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند