Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: متأسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار سازمان مدیریت بحران هنوز گامی برای جبران خسارات ۴۰۰ میلیارد تومانی ناشی از سیل الموت و آوج برنداشته و این مطالبه به‌حق مردم هنوز بی‌جواب باقی مانده است. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با انتقاد شدید از عدم اجرای مصوبات حمایتی مربوط به سیل الموت و آوج در سال قبل اظهار داشت: متأسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار سازمان مدیریت بحران هنوز گامی برای جبران خسارات 400 میلیارد تومانی ناشی از سیل الموت و آوج برنداشته و این مطالبه به‌حق مردم هنوز بی‌جواب باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مردم الموت و آوج در سیل غافلگیرکننده مردادماه سال قبل 435 میلیارد تومان خسارت دیدند که تا امروز حتی یک ریال هم روستاییان و کشاورزان الموتی پرداخت نشده است. در حالی که بسیاری از اهالی و سکنه آوج و الموت شرقی در سیل غافلگیرکننده مردادماه سال گذشته همه هست و نیست خود را از دست دادند و به همین خاطر از مدیریت ارشد استان قزوین خواستار پیگیری مجدانه در این خصوص هستیم. چرا که اگر خسارت‌های روستاییان الموتی جبران شود، آنها مجبور به مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی می‌شوند.

محمدبیگی با بیان اینکه متأسفانه منطقه الموت از محرومیت‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف رنج می‌برد، گفت: به طور قطع زیبایی‌ها و طبیعت بکر و دلنشین الموت می‌تواند بستر لازم برای رونق اقتصاد گردشگری در این منطقه را فراهم کند. بنابراین باید مدیران تلاش کنند که ظرفیت‌های شگرف الموت شکوفا و این منطقه از محرومیت خارج شود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس یازدهم برای اختصاص قیر رایگان به مناطق محروم و روستایی ادامه داد: این مصوبه مجلس اتفاقی میمون برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای استان و کشور است و به همین خاطر باید طرح‌های آسفالت راه‌ها به ویژه راه‌های روستایی و صعب‌العبور در مناطق محروم چون الموت، طارم سفلی و کوهین تسریع شود. با اصلاح راه‌ها زیرساخت‌های دیگر هم توسعه خواهد یافت و چهره روستا از محرومیت به شکوفایی تغییر می‌کند.

گزارش تصویری| روایت تسنیم از خسارت‌های سیل در رودان4800 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیل به گلستان اختصاص یافتخسارت‌های سیل در گناباد|قنات‌ها مسدود و بندرساها در هم شکست/محصولات باغی 100 درصد آسیب دید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با ذکر اینکه زیرساخت‌های مقابله با سیل، زلزله و بلایای طبیعی باید در روستاها ایجاد شود، گفت: باید برای امدادرسانی سریع به روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور فکری کرد. به ویژه روستاهایی که در معرض حوادث طبیعی زیادی هستند که باید مراکز مدیریت بحران در این روستاها ایجاد شود.

محمدبیگی افزود: البته اصل پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را از یاد ببریم که در این حوزه می‌توانیم با نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها و زیرساخت‌های روستایی جلوی خسارت به آنها را بگیریم و البته طرحی هم باید برای پیشگیری از خسارت‌های سیل به زمین‌های کشاورزی باید در استان قزوین طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین سیل زده سیل مجلس استانداری قزوین سیل زده سیل سیل الموت و آوج خسارت های سیل برای جبران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس