Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت اقتصادی رئیس وزیران، مسئولان وزارت صنعت و تجارت و شرکت دولتی نفت و گاز مایع دولت موقت طالبان از افزایش واردات گاز مایع از بنادر حیرتان، آقینه و تورغندی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، دولت موقت طالبان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در جلسه‌ای مشترک که میان وزارت صنعت و تجارت، مشاورین ارشد معاونت اقتصادی ریاست‌ وزیران، اداره‌ ملی استاندارد و شرکت دولتی نفت و گاز مایع افغانستان برگزار شد؛ تعهدات شرکت‌های وارد کننده‌ گاز مایع از کشور ترکمنستان پس از بحث و بررسی مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این اطلاعیه آمده است:" بر اساس قرارداد، شرکت‌های واردکننده گاز مایع به زودی هزاران تُن گاز را که در حال حاضر از بنادر حیرتان، آقینه و تورغندی به بنادر افغانستان رسیدند را وارد بازارهای کشور می‌کنند." 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توزیع این مقدار گاز، شاهد کاهش چشم‌گیر قیمتِ گاز مایع در بازارهای افغانستان خواهیم بود.

همچنین در اطلاعیه مذکور  تاکید شده است، به زودی ده‌ها هزار تُن گاز مایع دیگر نیز از طریق بنادر وارد کشور می‌شود.

این درحالی است که هفته گذشته مسئولان وزارت دارایی دولت موقت طالبان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای کشور قرارداد خرید ۲۵۰ هزارتُن نفت را با ایران امضا کردند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ترکمنستان ، افغانستان ، طالبان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکمنستان افغانستان طالبان گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات