Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ علی همه‌خانی از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم های  پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد و گفت: تیم‌های مستقر  در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بر همین اساس و درطرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و  معرفی به مراجع قضایی اقدام کند.

سرهنگ همه خانی ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راکبینی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوشی  پلاک کرده و موتورسیکلت آنها فاقد پلاک بوده  و یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک بر روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت می‌کنند در صورت مشاهده مأمورین ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها در این طرح توقیف و روانه پارکینگ شده و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راکبین موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌ آنها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رویت بصورت خوانا نصب شده‌ باشد.

وی اظهار کرد: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانونگذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی  در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری  و غیرموتوری و یدک‌های متصل به آن که در راهها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی  و عمرانی و کشاورزی باید دارای پلاک و شماره باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر راننده ای که به هر نحوی پلاک خود را بپوشاند، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی می‌تواند باشد، یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام  می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد.  

وی بیان کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن‌ را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت ترافیک دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی ماسک طرح تشدید برخورد با تخلفات پلیس راهور تهران بزرگ وسیله نقلیه مخدوشی پلاک پلاک وسیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: طرح کلان کاهش تصادفات موتورسیکلت با همکاری سازمان فرهنگی و پلیس راهور استان، با توجه به سهم بالای این وسیله نقلیه در تصادفات، در پر تصادف‌ترین محل‌های موتورسیکلت سوار‌ها  انجام می‌شود.   علی سمیعی افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی موتورسیکلت سوار‌ها از مجموع تصادفات فوتی و نداشتن کلاه ایمنی و پوشش نامناسب به عنوان مهم‌ترین علت آسیب موتور سوار‌ها در تصادفات، این طرح با هدف تشویق و ترغیب استفاده بیشتر از کلاه ایمنی اجرایی می‌شود.    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ سازی برای درک خطر هستیم، گفت: مطالعات در  این زمینه نشان می‌دهد که  بسیاری از  راکبان موتور سیکلت با وجود اطلاع از  قوانین، درکی از خطر ندارند، مانند راننده‌ای که  سعی می‌کند طبق قانون رانندگی کند، اما اجازه می‌دهد فرزند خردسالش سرش را  از پنجره بیرون بیاورد و در  این شرایط راننده درکی از خطر ندارد.   سمیعی ادامه داد: این طرح برای آن دسته از موتورسیکلت سوار‌ها که  وسیله نقلیه شان دچار نقص سیستم روشنایی است، بسیار کارآمد است؛ چرا که علت بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها با دیگر وسایل نقلیه و  عابران پیاده، دیده نشدن است.   به گفته او، با اجرای این طرح در  تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به  قوانین راهنمایی و  رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم در  زمان نصب برچسب از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.   سمیعی ادامه داد: طرح چسباندن برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها نتیجه تصمیمات کمیته فرهنگ ترافیک استان است که  در کنار مهندسی ترافیک (همچون امور عملیاتی و، اصلاحات هندسی) به امر آموزش نیز توجه ویژه دارد.   مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با  اجرای چنین طرح‌هایی سعی داریم روی آشکارسازی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، متمرکز شویم چرا که  یکی از دلایل تصادف این نوع وسیله نقلیه موتوری، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و با چراغ خاموش راندن یا  با نقص سیستم روشنایی موتور سواری کردن، است.    

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است