Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از آستان شیخ صدوق، آیین افتتاحیه نمایشگاه «شمیم حسینی» همزمان با قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) شهرری  در روزهای پایانی هفته جاری برگزار می شود.

امامزاده ها و بقاع متبرک در قالب طرح شمیم حسینی عهده دار میزبانی هیات‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود و در این راستا موقوفاتی که براساس نیات واقف اختصاص به عزاداری و اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) دارد تحت اشراف و مدیریت سازمان اوقاف هرساله در محرم و صفر صرف تامین نیازهای هیات‌های عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون  فرهنگی اداره اوقاف شهرستان ری در نشست هماهنگی  اجرای این طرح گفت:هیات‌های مذهبی و مساجد می‌توانند ضمن مراجعه به این نمایشگاه‌ براساس ضوابط و قوانینی که تعریف شده با تخفیفات ویژه اقدام به تامین ملزومات و نیازهای خود از جمله موادغذایی، ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کنند و در ایام محرم در راستای اطعام عزاداران حسینی و ارایه خدمت به انها استفاده کنند.

حجت الاسلام  احمد اشرفی ابراز امیدواری کرد که هیاتهای مذهبی از فرصت فراهم شده به نحو مطلوب بهره برند و مقارن با آغاز ماه محرم و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شور حسینی را در مساجد و هیات‌های مذهبی شهرستان ولایتمدار ری  و سایر مناطق تهران رقم بزنند.

وی از متولیان برگزاری این طرح در محل آستان شیخ صدوق خواستار تمهید همه امکانات لازم برای ارایه خدمات مورد نیاز به هیات مذهبی در طول  برگزاری این  طرح  شد و اضافه کرد: با هدف آشنایی بیشتر با اهمیت و جایگاه وقف در تعالیم دینی و آموزه های اسلامی از طریق استقرار کارشناس وقف به تبیین  این سنت دیرپای حسنه به شرکت کنندگان  اقدام می شود.

اشرفی  اظهار امیدواری کرد خیرین نیک اندیش و متدین  همانند گذشته در پاسداشت میراث معنوی و فرهنگی و اشاعه فرهنگ حسینی  اهتمام لازم را به عمل آورند و  در تبعیت از منش و سیره نیاکانشان در فرایند دوام و قوام آیین های مذهبی به ویژه بزرگداشت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نقش آفرینی مخلصانه داشته باشند.

وی افزود: محل برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در شبستان آستان شیخ صدوق در ۲ هزار مترمربع آماده سازی شده است و از بدو شروع به کار به مدت سه روز به هیات های مذهبی ارایه خدمت می کند.

آستان شیخ صدوق از مراکز مهم مذهبی و قرانی، میزبان بسیاری از برنامه های استانی و ملی در این عرصه ها است.

برچسب‌ها شهرستان ری شیخ صدوق ماه محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شیخ صدوق ماه محرم شهرستان ری شیخ صدوق ماه محرم آستان شیخ صدوق شمیم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار نفتی‌ها

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

دریافت 35 MB

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • سختی کار نفتی‌ها
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • قدردانی از کارگران شهرری
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم