Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

دورخیز اصلاح‌طلبان برای هجمه به عزاداری امام حسین (ع) به بهانه کرونا

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله شماره امروز با عنوان «فصل عزاداری‌ها و موج جدید کرونا» نوشت: «اوج‌گیری موج هفتم کرونا در آستانه ماه‌های محرم و صفر، بار دیگر مشکلاتی را برای مراسم عزاداری‌ها در این دو ماه به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نکته بسیار مهم به راه‌پیمایی اربعین مربوط می‌شود که مسئولان باید برای آن نیز تدبیری بیاندیشند.»

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: «خوشبختانه واقعیت‌های ملموس مربوط به کرونا در دو سال گذشته به کسانی که تلاش می‌کردند آن را انکار کنند یا دین و شعائر دینی را سپری برای در امان ماندن از آن قرار دهند و یا به بهانه پناه بردن به طب سنتی به نوعی از پذیرش واکسن، ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و سایر محدودیت‌های مربوط به کرونا سر باز بزنند، فهماند که این بهانه‌ها بیهوده‌اند و همه باید بپذیرند که با کرونا به شیوه علمی برخورد شود.»

 

این روزنامه که منتسب به جریان اصلاح‌طلب است در ادامه تاکید کرد: «در مسیر عبور از موج هفتم کرونا قطعاً مسئولین هیأت‌های عزاداری حسینی و مردمی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند، نقش مؤثری خواهند داشت. براساس تعالیم اسلامی دین بیش از هر چیز برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و تحقق این خواسته دینی مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها است.»

این خط رسانه‌ای دقیقاً در راستای عملیات روانی رسانه‌های معاند علیه دین و مراسم‌های مذهبی و گرایش مردم به مراسم عزاداری محرم و صفر است.

تهدید نظام به شورش و براندازی با فرمول کودتای مخملی

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در یادداشتی با عنوان «چه راهی برای مردم مفیدتر است؟» نوشت: «الان و پس از برگزاری انتخابات، آن‌هایی که صلاح را در رأی ندادن دیدند (با هر اسمی که بر آن گذاشتند) چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت؟...در مقابل این افراد سه راه وجود دارد، راه اول...همان براندازی است. راه دوم...پرهیز از شرکت در انتخابات است. راه سوم هم این است که بگوییم با محاسبه دستاورد عدم شرکت در انتخابات و آنچه امروزاز یکدست شدن حاکمیت تجربه کردیم، به صندوق رأی بازمی‌گردیم.»

این رسانه منتسب به جریان اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «عقلای کسانی که بر عدم شرکت در انتخابات، تا وقتی که شرایط مورد نظر فراهم شود بر این عقیده‌اند که حاکمیت دیگر به دنبال مشارکت حداکثری نیست... راه پیشنهادی‌شان چیست؟ رفتن به راه اول یا ماندن در همین راهی که هیچ معنایی ندارد جز اینکه پذیرفته‌اند قرار نیست تغییری در وضعیت ایجاد شود؟»

 

این روزنامه در ادامه نوشت: «شاید همان عقلانیت حسابگر که تاکنون باعث جلوگیری از رفتن به راه اول و در پیش گرفتن ویرانی به امید آبادانی شده، به این نتیجه برسد که ایجاد مانع بر سر راه تخته‌گاز رفتن حاکمیت یکدست، شاید کمی از آلام مردم بکاهد و امید به آینده را در دل‌شان روشن کند. تا برگزاری انتخابات مجلس آینده کمتر از یک سال و تا شروع فعالیت‌های نامزدها کمتر از 6 ماه مانده است. باید دید آنهایی که عدم شرکت در انتخابات را برای مردم مفیدتر می‌دانند در این مدت کوتاه باقیمانده چه تصمیمی می‌گیرند.»

این رسانه اصلاح‌طلب همراستا با جریان برانداز و ضدانقلاب در خارج از کشور، نظام را به آشوب و براندازی تهدید کرده است. نویسنده یادداشت مذکور در راستای خوی دیکتاتورمآبانه جریان تندرو اصلاح‌طلب، در لفافه این پیام را داده که یا حاکمیت نامزدهای ما را تأیید صلاحیت و سپس به عنوان پیروز انتخابات- بدون در نظرگرفتن رأی مردم و مشابه رفتار جریان فتنه در سال 88- اعلام می‌کند؛ و یا ما آدرس خیابان و آشوب و براندازی را می‌دهیم.

بده بستان کانال تاج‌زاده با رسانه جریان برانداز

کانال تلگرامی «فردای بهتر- مصطفی تاج‌زاده» در اقدامی مسبوق به سابقه، مطلبی مشترک با «سحام نیوز»- رسانه اعضای فراری جریان فتنه- را منتشر کرد.

این دو رسانه- یکی متعلق به جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل و دیگری منتسب به جریان برانداز در خارج- در مطلبی با عنوان «بلاتکلیفی حقوق اساسی مردم در اصل 110» نوشتند: «مردم نمی‌توانند مطالبه‌گر حقوق خود به صورت مستقیم از رهبر باشند چرا که رهبر مکلف به این امر نشده است و در تمامی اصول قانون اساسی این روح حاکم است. به تعبیر دیگر رابطه مردم با رهبر به صورت غیرمستقیم است، مطالبات مردم از رهبر می‌باید از طریق خبرگان رهبری پیگیری شود که از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ سابقه و یا گزارشی در این مورد وجود ندارد.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «این دامنه از اختیارات و وظایف رهبری از یک سو و نامعلوم بودن مسئولیت رهبر در برابر مردم و منافع ملی از موارد چالشی قانون اساسی وحکومت مردم سالاری دینی است که باید به آن توجه کرد و درباره آن اندیشید.»

 

این نمونه، تنها یکی از مصادیق اشتراک افراطیون اصلاح‌طلب در داخل با جریان برانداز در خارج است. اما مسئله مهم دیگر در عملیات رسانه‌ای این جریان است. این طیف با ترفندهای مختلف در پی آن است تا ردپای بانیان مشکلات موجود و شرکای کارنامه دولت تدبیر و امید را پاک کرده و با آدرس غلط، افکار عمومی را از اصل ماجرا غافل کند.

در تناقض گویی های این طیف درباره نسبت اختیارات و امکانات همین بس که فعالین این جریان هر بار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای ورود به پاستور سر و دست می‌شکنند.

 

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که حل مسئله برجام تنها به تصمیم رهبری در ایران بستگی دارد. این اظهارنظر بیش‌ازپیش ثابت کرد که امثال تاج‌زاده در کنار فتنه گران فراری و جریان برانداز همواره در نقش سرباز آمریکا و اسرائیل در ایران عمل کرده و دستورالعمل‌های عملیات روانی کاخ سفید را پیاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: خط ویژه رصد ویژه جریان اصلاحات شرکت در انتخابات جریان برانداز عزاداری ها اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود

آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، مطرح کرد: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، عنوان کرد: عشق مردم به اهل بیت(ع) عجیب‌ترین پدیده اجتماعی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحی خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، یادآور شد: برنامه های دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، گفت: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریان های اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، اظهار کرد: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا