Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینیان گفت: با توزیع رایگان ۲۴۰ هزار جوجه در مناطق سفید به لحاظ سلامت دامپزشکی در بین مرغداری‌های نیمه تعطیل، بیش از نیمی از آن به بازار تزریق و مابقی در آستانه ورود به بازار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ در حال حاضر امنیت غذایی کشور یکی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد، در این راستا همت بسیجیان در کنار جهاد کشاورزی و تفکر جهادی کارکنان آن می‌تواند ثمرات مثبتی را در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق نامه‌ای میان سازمان بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توزیع جوجه‌های یک روزه مازاد بین روستاها و مناطق مستعد پرورش این جوجه‌ها به امضا رسیده است که براساس این تفاهم نامه، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین 240 هزار قطعه جوجه یک روزه را از جهاد کشاورزی تحویل گرفته و بین مرغداری‌های نیمه فعال استان توزیع کرده است.
  امیرعلی حسینیان، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح ملی بهبود تولید و بهداشت دام با هدف جلوگیری از معدوم سازی جوجه‌های یک روزه و کمک به تولید مرغداری‌های نیمه تعطیل کلید خورده است.
  حسینیان افزود: حذف ارز ترجیحی که با هدف حذف رانت و فساد و قطع دست سودجویان است، منجر به افزایش قیمت در نهاده‌های دامی و طیور شده که این خود قیمت نهایی تولید را افزایش داد به گونه‌ای که سبب معدوم سازی جوجه‌های یک روزه توسط برخی مرغداران و سودجویان شد.
  وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق توافقی که میان سازمان بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، جوجه‌های یک روزه مازاد مرغداری‌ها را جمع آوری و بین روستاها و مناطق مستعد پرورش و مرغداری‌های نیمه فعال استان توزیع شده است.
  مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشگام در این طرح است، افزود: با توزیع رایگان 240 هزار جوجه در مناطق سفید به لحاظ سلامت دامپزشکی در بین مرغداری‌های نیمه تعطیل، بیش از نیمی از آن به بازار تزریق و مابقی در آستانه ورود به بازار است.
  حسینیان ادامه داد: با توجه به اهمیت اشتغال، معیشت و کمک به تولید گوشت سفید و فعال سازی مرغداری‌‎های نیمه تعطیل، بسیج سازندگی استان گام‌های موثری در بهبود این امر داشته است و تاکنون ۱۹ واحد مرغداری راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.
  وی در پایان گفت: در حوزه حمایت از تولید و تامین امنیت غذایی کشور و کمک به معیشت مردم، هرزمان که لازم باشد با تمام توان ورود پیدا خواهیم کرد.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی استان مرغداری های نیمه جوجه های یک روزه بین مرغداری نیمه تعطیل جهاد کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی