Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روز از بیستمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» در شرایطی روز گذشته در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد که غرفه‌های فروش و عرضه محصولات مرتبط با محرم و عزاداری سیدالشهدا کار خود را آغاز کردند.

میرطاهر مظلومی بازیگر سینما و تلویزیون مهمان نخستین روز این نمایشگاه بود. وی ضمن حضور در این نمایشگاه، در جمعی از غرفه‌ها حضور پیدا کرد و با صاحبان آنکه محصولاتی نظیر پرچم و سیاهی، لوازم نورپردازی مراسم عزاداری محرم، غذا و اطعام و… عرضه می‌کردند صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در گفتگوی زنده تلویزیونی «عطر سیب» که از شبکه افق سیما پخش می‌شد حضور پیدا کرد و در این برنامه تلویزیونی گفت: حال و هوای خیلی خوبی در نمایشگاه «عطر سیب» حاکم است و تمام غرفه‌ها وسایل مربوط به هیئت را به دست عاشقان سیدالشهدا می‌رسانند که این روزها خود را برای برپایی عزاداری باشکوه برای امام حسین آماده می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروهی از نوجوانان در مشهد را می‌شناسم که چند روز پیش آنان را دیدم و به دنبال خرید وسایلی بودند تا هیئت عزاداری‌شان را برپا کنند؛ پرچمی منقش به نام حضرت اباالفضل (ع) که در اختیار داشتم را به آنان دادم و امروز هم به اینجا آمدم تا برایشان ثبت‌نام کنم که وسایلی را بخرند. برکت عزاداری امام حسین (ع) به گونه‌ای است که خودش بساط برپایی این عزاداری را فراهم می‌کند.

مظلومی درباره اینکه چه زمانی برای اولین بار به مراسم عزاداری امام حسین (ع) رفته است، گفت: خاطرم هست اولین بار در سنین کودکی در اردبیل به مراسم عزاداری و روضه امام حسین (ع) رفتم. عزاداری در اردبیل و به صورت کلی آذربایجان بسیار خاص است. البته چند سالی است که به استان‌های مختلف می‌روم و شیوه عزاداری‌شان را می‌بینم، شور حسینی در همه مناطق کشورمان برپاست.

مظلومی درباره برنامه محرمی امسال خود سخن گفت: امسال کاری به مناسبت محرم در رادیو داریم که این روزها مشغول ضبط آن هستیم. من معتقدم که عزاداری امام حسین (ع) برای ما مثل یک فانوس دریایی است. گاهی اوقات راهی را می‌رویم و نیاز است چراغی باشد که آن را روشن کند. باید فلسفه عاشورا را یاد بگیریم که در زیر متن آن به چشم می‌خورد. برای مثال، امام حسین (ع) حتی در گودال قتلگاه هم به دنبال هدایت بندگان است و خطاب به شمر می‌گوید که «دست از این کار بردار، تو را شفاعت می‌کنم.» یعنی امام حسین در آن شرایط هم به دنبال گذشت و بخشش است. این موضوع درس مهمی برای امروز ماست. من فکر می‌کنم که باید فرهنگ حسینی را در زندگی امروز خود جاری کنیم.

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

کد خبر 5546988

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم عزاداری امام حسین ع میرطاهر مظلومی تئاتر ایران هنرمندان تئاتر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی عکاسی فیلم هناس جشنواره فیلم شهر سازمان سینمایی کنسرت موسیقی شبکه پنج سیما خانه سینما حوزه هنری سریال مستوران تماشاخانه شهرزاد عزاداری امام حسین عطر سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • کنایه سرمربی فانوس‌به‌دست به لوئیز انریکه: سکوتم پر از ناگفته‌هاست!
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک