Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد اصلی نخست‌وزیری انگلیس در تشریح برنامه‌های آینده خود چین را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی این کشور معرفی و وعده داد در صورت انتخاب، رویکردهای سخت‌گیرانه‌ای علیه پکن اتخاذ خواهد کرد.

به نقل از رویترز، «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق و نامزد کنونی برای منصب نخست‌وزیری انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد چین بزرگترین تهدید برای انگلیس و امنیت جهان در قرن حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوناک با انتشار بیانیه‌ای در تشریح برنامه‌های آینده خود برای نحوه مقابله با چین، پکن را «بزرگترین تهدید، و تهدید بلندمدت برای انگلیس، اقتصاد جهانی و امنیت ملی» معرفی کرد.

وی در این باره افزود: سیاست‌مداران در انگلیس و در سرتاسر کشورهای غربی سالهاست که فرش قرمز برای چین پهن می‌کنند و چشم خود را بر فعالیت‌های مخرب و جاه‌طلبی‌های چین می‌بندند. من از همان روز اول نخست‌وزیری این وضعیت را تغییر خواهم داد.

سوناک در توضیح رویکرد سختگیرانه خود در برابر نفوذ و قدرت چین گفته است فعالیت تمام نهادهای کنفوسیوس (فرهنگی) که دولت چین در انگلیس تأسیس کرده را ممنوع می‌کند. و از نهادهای امنیتی استفاده می‌کند تا برای مقابله با جاسوسی چین به شرکت‌های تجاری انگلیس کمک کنند. وی همچنین گفت پرونده ممنوعیت دسترسی چینی‌ها به دارایی‌های اصلی انگلیس از جمله شرکت‌های فناورانه حساس و راهبردی را بررسی می‌کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، پس از رسوایی‌های اخیر کابینه و در نتیجه کناره‌گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او، سرانجام ۱۶ تیرماه رسماً مجبور به استعفا از مقام نخست‌وزیری شد.

با اعلام استعفای جانسون، نمایندگان حزب محافظه کار، حزب حاکم، برای انتخاب جانشین وی، پس از اعلام نامزدی ۱۱ نفر، در پنج نوبت رأی‌گیری، سرانجام به دو گزینه اصلی ریشی سوناک و «لیز تراس»، وزیر امور خارجه کنونی رسیدند. نخست‌وزیر آینده انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار از بین این دو نفر و با رأی ۱۶۰ هزار عضو این حزب انتخاب خواهد شد./مهر

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ریشی سوناک نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند